Peugeot to s elektrifikáciou svojej modelovej rady myslí vážne, čo ho dôkazom sú inovované modely s novými technológiami, ktoré nám tento rok predstaví. Vrámci koncernu Stellantis pôjde o novú hybridnú technológiu, ktorá bude k dispozícii v modeloch PEUGEOT 3008 a 5008 a neskôr sa rozšíri aj do ďalších modelov.
Predstavená hybridná technológia sa pripojí k rozsiahlej ponuke elektrifikovaných pohonov, ktoré sú tvorené plug-in hybridnými motormi, 100 % elektromobilmi a v neposlednej rade palivovými článkami. Hybridná technológia využívajúca 48-voltovú architektúru je tvorená novou generáciou benzínového motora PureTech s výkonom 136 koní, ktorý je spojený s novou 6-stupňovou dvojspojkovou elektrifikovanou prevodovkou, ktorej súčasťou je elektromotor.
Akumulátor dobíjajúci sa počas jazdy prostredníctvom elektromotora poskytuje dodatočný krútiaci moment pri nízkych otáčkach motora a znižuje spotrebu paliva až o 15 %. V meste dokáže tento hybrid fungovať 50 % času v čisto elektrickom režime s nulovými emisiami.
Vodič je o fungovaní hybridného systému informovaný na displeji, jednotlivé režimy sa dajú aktivovať automaticky. Pri normálnej jazde spaľovací a elektrický motor pracujú buď spoločne alebo oddelene, aby optimalizovali spotrebu energie, ale pri prudkej akcelerácii pridáva elektrický motor dodatočný krútiaci moment. Pri spomaľovaní elektromotor rekuperuje elektrickú energiu späť do 48 V akumulátora.
Najväčšiu úsporu dosahuje tento systém pri jazde hlavne v meste, kedy v porovnaní s neelektrifikovaným benzínovým motorom dokáže ušetriť až 2,5 l/100 km, pričom spotreba na diaľnici zostáva rovnaká. Keď je akumulátor dostatočne nabitý, hybridný systém umožňuje štartovať, a jazdiť nízkymi rýchlosťami v hustej premávke v 100 % elektrickom režime.
Pri vyšších rýchlostiach (do 145 km/h) sa spaľovací motor vypne, akonáhle vodič pri ustálenej rýchlosti a pri spomaľovaní uvoľní akcelerátor. Pri úplnom zošliapnutí akceleračného pedálu na maximum, elektromotor poskytne ďalších 9 kW (cca 12 k) výkonu. Akumulátor napájajúci 48-voltový systém sa nachádza pod vodičovým sedadlom.
Nová generácia benzínového motora 1,2 PureTech je v porovnaní so svojim predchodcom vybavená rozvodovou reťazou, využíva Millerov cyklus pre zvýšenie tepelnej účinnosti spaľovania a je spojená s dvojspojkovou 6 – stupňovou automatickou prevodovkou. Synchrónny elektromotor s permanentným magnetom integrovaný do prevodovky dokáže vyvinúť maximálny výkon 21 kW (28 k) a má maximálny krútiaci moment 55 Nm.
Celková kapacita 48V lítium-iónového akumulátora je 898 Wh a využiteľná kapacita je 432 Wh. Je navrhnutý tak, aby si zachoval rovnakú kapacitu počas celej životnosti vozidla a je v záruke počas 8 rokov/160 000 km. Vozidlá vybavené touto hybridnou technológiou budú vybavené systémom AVAS (Acoustic Vehicle Alerting System), ktorý do rýchlosti 30 km/h produkuje umelý zvuk, aby upozornil chodcov a cyklistov, že sa vozidlo približuje. Tieto vozidlá na európsky trh prídu v druhom kvartáli roku 2023.