Reklama

PEUGEOT E-5008 položil základy novému štandardu SUV, má aj ChatGPT

Zdroj | PEUGEOT
Richard Pliešovský
Zdroj | PEUGEOT
Zdroj | PEUGEOT

Automobilka krátko po predstavení E-3008 uvádza nový PEUGEOT E-5008. SUV je jediným modelom vo svojom segmente, ktorý ponúka 100 % elektrickú mobilitu pre 7 pasažierov.

Príchod novej generácie bol nevyhnutný, aktuálne sa totiž jazdí na modeloch predstavených ešte v roku 2016, ktorú osviežila mild-hybridná verzia v minulom roku.

E-5008, ktorý využíva platformu STLA Medium a spĺňa potreby motoristov, ktorí hľadajú veľké SUV s neopozeraným dizajnom, vkusným interiérom a efektívnym elektrickým výkonom. Rázvor kolies je 2,90 m, dĺžka 4,79 m, šírka 1,89 m a výška 1,69 m.

Obsah pokračuje pod reklamou
Zdroj | PEUGEOT

Na výber sú dve verzie, Allure a GT s tromi možnosťami pohonu: plne elektrický (dvojmotorý AWD a verzia s dlhým dojazdom), 48 V hybrid a plug-in hybrid (dojaz do 80 km). Plne elektrický pohon ponúka nevšedný dojazd, od 500 do 660 km (WLTP).

Verzie s pohonom dvoch kolies ponúkajú 157 kW (345 Nm), alebo 170 kW (345 Nm). 2-motorová verzia s pohonom 4 kolies prináša celkový výkon 237 kW (157 kW vpredu, 80 kW vzadu). Predný motor dodá krútiaci moment 345 Nm, zadný motor 170 Nm.

Nabíjacia zásuvka na ľavom zadnom krídle ponúka pripojenie režimu 2/3 (AC) a režimu 4 (DC). Na nabíjanie AC sú k dispozícii dva druhy palubných nabíjačiek spĺňajúce všetky možnosti použitia a riešenia nabíjania, pričom 3-fázová 11 kW nabíjačka je štandardom, voliteľná je 3-fázová nabíjačka s výkonom 22 kW. Rýchlonabíjanie sa realizuje zástrčkou režimu 4 do výkonu 160 kW. Takto získate 100 km dojazdu už za 10 minút, z 20 % na 80 % si batériu nabijete za 30 minút.

Zdroj | PEUGEOT

400 V lítium-iónová vysokonapäťová NMC (nikel, mangán a kobalt) batéria je umiestnená pod podlahou a poháňa elektromotor pre trakciu. Výrobca poskytuje záruku 8 rokov (resp. 160 000 km) na 70 % nabíjacej kapacity. Ostatné spotrebiče (svetlá, infotainment a pod.) zostávajú napájaní 12 V batériou, tá ostáva napájaná vysokonapäťovou batériou cez menič. Tepelné čerpadlo prirodzene zaisťuje príjemnú teplotu pre pasažierov pri zachovaní energie batérie.

Veľká panoramatická sklenená strecha poskytuje dostatok svetla, jej predná časť sa dá dokoca otvoriť, čo na elektromobile nebýva bežné. Na zabezpečenie zdravej atmosféry vo vnútri je 5008 vybavená systémom kvality ovzdušia. Monitoruje kvalitu vzduchu vstupujúceho do kabíny a v prípade potreby automaticky aktivuje recirkuláciu vzduchu. Nový E-5008 ponúka objem kufra 748 litrov v 5-miestnej verzii, 259 litrov v 7-miestnej verzii a až 1 815 litrov v 2-miestnej konfigurácii.

Zdroj | PEUGEOT

V interiéri na vás čaká 21″ panoramatická i-Cockpit obrazovka. PEUGEOT sa totiž rozhodol spojiť dva z troch základných prvkov i-Cockpitu: head-up displej a veľkú centrálnu dotykovú obrazovku. Tie sú teraz integrované do zakrivenej panoramatickej obrazovky s 21″ panelom tiahnúcim sa od ľavej strany palubnej dosky až po stredovú konzolu. Vo verzii Allure i-Cockpit štandardne dodávaný s dvoma 10″ digitálnymi
panelmi na jednej podpere s rovnakým plávajúcim efektom ako 21″ panel.

Centrálna časť palubnej dosky obsahuje i-Toggles, čiže plne prispôsobiteľné dotykové tlačidlá, ktoré môžete naprogramovať tak, aby poskytovali rýchly prístup k desiatim obľúbeným funkciám: privolanie kontaktu, spustenie navigácie do často používaného cieľa, naladenie rádia na obľúbenú stanicu, nastavenie ideálnej teploty klimatizácie a pod.

Zdroj | PEUGEOT

Verzia Allure má štandardne systém PEUGEOT i-Connect a ponúka kompletnú konektivitu vďaka funkcii bezdrôtového zrkadlenia (Apple CarPlay/Android Auto). Na želanie môže byť nový model vybavený systémom PEUGEOT VisioPark 360°, ktorý ponpka 360° pohľad na okolie pomocou 4 kamier umiestneným blízko k predným a zadným kolesám a 12 senzorom rozmiestneným po celom vozidle.

Vozidla môže byť vybavené až 40-timi asistenčnými a bezpečnostnými systémami. So systémom Drive Assist Plus 2.0 pomáha PEUGEOT E-5008 vodičovi pomocou všetkých senzorov vozidla (kamery, radar pod.) a informácií z pripojeného navigačného systému. Tieto systémy sú navrhnuté tak, aby odľahčili pracovné zaťaženie vodiča na viacprúdových cestách. Nachádza sa tu napríklad adpatívny tempomat, poloautomatická zmena jazdného pruhu, či odporúčanie pokročilej rýchlosti.

Vďaka systému PEUGEOT i-Connect Advanced a optimalizácii rozpoznávania hlasu môžete využívať ChatGPT. To príde vhod napríklad pri optimalizácii ciest, vyhľadávaní nabíjačiek podľa aktuálneho dojazdu, či dopravnej situácie.

Zdroj | PEUGEOT
Obsah pokračuje pod reklamou

Aplikácia MyPEUGEOT umožňuje používateľom zostať pripojením k svojmu vozidlu a vzdialene pristupovať k mnohým funkciám, napríklad otváranie a zatváranie dverí, zapnutie klaksónu a svetiel, spúšťanie nabíjania, naprogramovať teplotu v kabíne, či geolokalizovať automobil.

Interiér je navrhnutý v podobe salóniku a je veľmi dobre izolovaný od okolitého hluku. Nové predné sedadlá predstavujú kombináciu koženého efektu a látky (v modeloch Allure a Leather-effect a Alcantara v GT). Na výber sú aj voliteľné sedadlá s prestížnym označením AGR (Aktion Gesunder Rücken) od nemeckej asociácie lekárov a terapeutov, ktorá podporuje výskum prevencie bolesti chrbta. Vo verzii GT sú vetrané a masážne, aj zadné sedadlá sú vyhrievané.

Zdroj | PEUGEOT

Ani pasažieri v druhom a treťom nie sú ochudobnení o komfrot. Okrem priestrannosti sú sedadlá druhého radu posuvné a sklopné. Ovládací panel v zadnej časti stredovej konzoly umožňuje regulovať teplotu a vetranie pomocou 3j-zónovej klimatizácie. Stredová konzola má 12 V zásuvku, môže byť doplnená (v závislosti od verzie) dvojicou USB-C portov. Vo verziách GT má centrálna lakťová opierka dva držiaky nápojov a žalúzie sú zabudované do zadných dverí, ktoré chránia cestujúcich pred slnkom.

Nový PEUGEOT E-5008 sa začne predávať na jeseň 2024, vyrábať sa bude v závode v Sochaux.

Zdroj | PEUGEOT
Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.