OperátV Orangei majú dôvod na oslavu. Konečne vzrástol počet zákazníkov mobilných služieb a klesla aj ich odchodovosť. Finančne to však mohlo byť lepšie.
Už počas predstavenia vianočnej ponuky Orangeu bola cítiť zo strany operátora spokojnosť. Už vedel, že sa bude môcť pochváliť zvratom, ktorý si pravdepodobne po posledných aktivitách (spustenie služby Navzájom zadarmo či 4G bez príplatkov) aj zaslúžil. Konečne počet zákazníkov mobilných služieb operátora totiž neklesá, naopak narástol o 2% v porovnaní s obdobím pred rokom. Hovoríme o období od 1. do 30.9. 2014. Celkovo mal Orange ku koncu septembra 2,814 milióna zákazníkov mobilných služieb. Pre operátora je potešujúce aj klesajúce číslo odchádzajúcich zákazníkov k inému operátorovi. Za prvých 9 mesiacov roka ich bolo 53 050. Nie je to síce málo, ale je to o 22% v porovnaní s predchádzajúcim obdobím. Táto veta v tlačovej správe s hospodárskymi výsledkami operátora znie síce perfektne: „Počet zákazníkov, ktorí si preniesli číslo do Orangeu rástol dvakrát rýchlejšie ako počet tých zákazníkov, ktorí sa rozhodli prejsť ku konkurencii.“, ale v realite je počet odchádzajúcich zákazníkov stále väčší. Totiž do Orangeu si prenieslo svoje číslo presne 28 356 zákazníkov za uvedené obdobie, čo je o 11% viac ako v rovnakom období minulého roku.
Počet zákazníkov fixného internetu a digitálnej televízie sa Orangeu zvýšil výraznejšie, a to o 48% na viac než 199 tisíc, z čoho je 77 tisíc zákazníkov mobilnej TV. Celkovo až 536 tisíc zákazníkov mobilných služieb, čo predstavuje medziročný nárast 11 %, sa rozhodlo v období od 1.1. 2014 do 30.9. 2014 podpísať, alebo opätovne predĺžiť zmluvu na paušál, internet alebo televíziu. Orange chváli aj záujem zákazníkov o tablety, ktoré tvoria 87% predaných zariadení k mobilnému internetu. Celkový počet predaných tabletov v Orangei prekročil totiž 150 tisíc kusov. To je slušné číslo, nemyslíte?
Celkové finančné výsledky spoločnosti Orange Slovensko v 3. štvrťroku podľa operátora odzrkadľujú vývoj ekonomiky, ako aj situáciu na slovenskom a európskom telekomunikačnom trhu. Výnosy spoločnosti Orange Slovensko k 30.9.2014 dosiahli 431,3 mil. eur, čo predstavuje medziročný pokles o 9% v porovnaní s rovnakým obdobím pred rokom. Podľa Orangeu sa na tomto poklese viac ako z polovice podpísala pokračujúca regulácia prepojovacích poplatkov a roamingových sadzieb. Po vylúčení regulačných vplyvov (vrátane roamingu) však celkové výnosy Orangeu i tak klesli o 3 %. V rámci výnosov z mobilných služieb boli tradične najrýchlejšie rastúcou zložkou výnosy z mobilných nehlasových služieb. Na celkových výnosoch tvorili 27%, medziročne sa zvýšili o 7%.
Foto: Orange, TECHBOX