Orange bol už po ôsmykrát partnerom jedného z najlepších hudobných festivalov Európy. Na Pohode náš najväčší operátor zabezpečil nielen obľúbenú Orange zónu, bezplatné Wi-Fi či 4G sieť, ktorou pokryl celý areál festivalu, ale priniesol aj pár veľmi zaujímavých kampaní.
Keď vyrážate na Pohodu, tak je zopár vecí, ktorými si nikdy nemôžete byť stopercentne istí. Neviete, či stihnete vidieť všetky koncerty, ktoré ste si naplánovali (nestihnete), neviete, či vo vašom stane bude bývať viac mravcov, alebo ucholakov (u nás vyhrali mravce) a napriek predpovediam meteorológov nikdy netušíte, či sa budete tri dni pražiť na slnku, alebo premoknete do nitky (tento rok bolo viac praženia).
To, čo však Pohodu odlišuje od iných festivalov, sú práve tie veci, ktorými si môžete byť absolútne istí. Ako napríklad to, že to bude opäť raz nezabudnuteľný zážitok, že objavíte skvelé kapely, o ktorých ste nikdy predtým ani len nepočuli, že areál bude super čistý a so svetom mimo Pohody budete spojení vďaka spoľahlivej Wi-Fi od Orange.
Orange zóna na festivale Pohoda.
Orange sa za tých osem rokov svojej prítomnosti na trenčianskom letisku stal neodmysliteľnou súčasťou festivalu. Meno operátora nesie druhý najväčší a pre mnohých najobľúbenejší stage Pohody s legendárnym stage managerom Braňuškom Jóbusom.
Orange každý rok postaví svoju chill out zónu, kde si popri oddychu môžete nabiť telefón v jednom z desiatok nabíjacích USB portov zabudovaných priamo do zariadenia tejto zaujímavej stavby, okrem toho operátor prevádzkuje na Pohode dve nonstop nabíjačkárne, celý areál pokrýva 4G sieťou aj bezplatnými Wi-Fi zónami.
Okrem pripojenia pre 30 000 návštevníkov zabezpečuje Orange internet aj organizačnému tímu Pohody, vystupujúcim umelcom či tímu meteorológov zo SHMU, ktorí na trenčianskom letisku nonstop monitorujú vývoj počasia. Jedným z tých benefitov od Orangeu, ktorý využil na tohtoročnej Pohode asi každý, kto mal so sebou smartfón, bola bezplatná aplikácia s festivalovým programom, predpoveďou počasia a všetkými podstatnými technicko-organizačnými informáciami. Pomocou nej mohli navyše organizátori to najpodstatnejšie, ako napríklad prerušenie programu z dôvodu búrky, posielať do mobilov návštevníkov formou push notifikácií.
Počas Pohody sa v nabíjačkárňach Orangeu nabilo dokopy 9 531 zariadení a festivalovú aplikáciu si nainštalovalo 24 290 návštevníkov.
Starý mobil nepatrí do koša
Okrem aktivít, ktorých cieľom je zabezpečiť návštevníkom festivalu nadštandardný komfort, prináša Orange na Pohodu aj vážnejšie spoločenské témy. O niektorých ako školstvo či občiansky aktivizmus sa diskutuje v Optimistane Nadácie Orange, iné zaujímavé iniciatívy si na Pohode môžete vyskúšať naživo.
Starý mobil ste mohli odovzdať do zberného boxu Mobo.
Orange je známy tým, že už niekoľko rokov organizuje zber starých nepotrebných mobilov a následne zabezpečí ich ekologickú likvidáciu. Na tohtoročnej Pohode ste tak mohli v blízkosti Orange zóny nájsť stánok s unikátnou zbernou nádobou na staré mobilné telefóny – Mobo.
Za každý odovzdaný mobil prispeje Orange 50 centov neziskovej organizácii Deťom s rakovinou a každý, kto počas festivalu takýmto spôsobom podporil ekologickú recykláciu, bude zaradený do žrebovania o lístky na budúcoročnú Pohodu.
#HlavaHore
Najzaujímavejšou aktivitou, s ktorou prišiel Orange tento rok na trenčianske letisko, však celkom určite bola kampaň #HlavaHore. Jej ambíciou je motivovať ľudí, aby počas koncertov odložili svoje smartfóny a užili si ich naživo, odpojení od sociálnych sietí a online sveta.
Virálnu kampaň k tejto iniciatíve odštartovali Billy Barman, keď počas jedného z koncertov vyzval Juraj Podmanický fanúšikov, aby odložili svoje mobily a užívali si koncert naplno. Neskôr sa k virálu pripojili aj raper Vec a kapela Medial Banana.
Je trochu nezvyčajné vidieť kampaň mobilného operátora, ktorý chce, aby jeho zákazníci odložili svoj mobil, no je to v súlade so snahou Orangeu, ktorý svojich zákazníkov motivuje k tomu, aby výhody technológií využívali s rozumom a nepripravovali sa o skutočné zážitky.
Každý zákazník Orangeu, ktorý sa dokázal počas Pohody aspoň na hodinu, teda na jeden koncert, vzdať svojho smartfónu, získal 5 GB dát zdarma. Do tejto zaujímavej iniciatívy sa mohli zapojiť aj zákazníci iných operátorov, tí však namiesto dát dostali ako odmenu za svoj online post aspoň darček.
Kampaň #HlavaHore nezabrala na všetkých.