Po teasingovej kampani, kedy Orange poukázal na trojicu prvenstiev z minulosti, sme sa tešili na niečo veľké! Prišla Orange garancia… je tým, čo zákazníci očakávajú a ocenia?
Orange sa od soboty 15. mája 2010 rozhodol k svojim zákazníkom pristupovať po novom. Pochválil sa totiž tým, že dokáže priamo na predajni detailne analyzovať telekomunikačné potreby zákazníka, na základe čoho mu navrhne taký paušál, ktorý bude zodpovedať jeho komunikačným potrebám. Za všetkým je nový prístup Orange garancia. Na ten upozorňuje aj kampaň, kde Orange poukazuje na to, že ako prvý priniesol mobil za korunu, ako prvý ponúkol sekundovú tarifikáciu od 1. sekundy a ponúkol aj nekonečne dlhé hovory, aby ste mohli telefonovať, koľko potrebujete. To či Orange garancia bude skutočnou revolúciou ukáže čas, my by sme s podobným výrokom boli skôr opatrní.
Skôr ako nám operátor ukázal nový spôsob komunikácie na svojich predajniach, poukázal na niekoľko zaujímavých čísel, resp. sa nimi pochválil. Prvým z nich je 967 000, čo predstavuje počet zmlúv resp. zmluvných dodatkov, ktoré v roku 2009 uzavreli jeho zákazníci. Druhým zaujímavým číslom 496 000 – je počet zákazníkov, ktorí sa doteraz rozhodli pre Paušály snov, uvedené na trh presne 15. mája 2009. Tie podľa Orangeu umožňujú až 480 rôznych kombinácií, z ktorých vraj zákazníci využili presne 477. Uff, ak si predstavíme ešte ďalšie programy v ponuke operátora, tak sa z toho môže zamotať hlava nejednému zákazníkovi. To, že máte na výber je jedna vec, ale to, či si vyberiete správne a nestratíte sa, to je už vec druhá. A práve preto, aby ste doma nestrávili hodiny a možno aj dni nad výberom správneho programu sa operátor rozhodol namiesto zjednodušenia svojej ponuky pre systém, ktorý pre vás vyberie to najvhodnejšie a podľa operátora aj najlacnejšie riešenie na trhu. Ako to funguje?
Predstavenie programu Orange garancia. Foto: Fony.sk
Garancia garantuje…
Predajca Orangeu vám priamo na predajni zanalyzuje vaše telekomunikačné návyky za posledné obdobie troch mesiacov. Nie je to však málo? Čo keď prídete počas januára či februára a vyskočí vám v diagnostike veľký počet vianočných SMS správ, alebo blahoprajných hovorov? Rozhodne by sme uvítali analýzu dlhšieho obdobia, napríklad posledného roka alebo i celej doby viazanosti, pokiaľ ste u operátora mali podpísanú zmluvu. Na základe množstva pretelefonovaných minút do vlastnej či cudzej siete, počtu odoslaných SMS alebo prenesených dát potom bude predajca Orange vedieť pre vás nakombinovať výhodnejšiu ponuku. Prvotný výber programov vykoná systém Dr. SalesPad, vy s predajcom si následne ponuku doladíte. Počas komunikácie by ste mali vidieť na obrazovku monitora predajcu, kde budú prehľadne zobrazené aktuálne náklady aj budúce, samozrejme vrátane toho, čo za ne dostanete. Musíte sa tak spoľahnúť na systém a predajcu, že vám vybral správne riešenie. Slovensko je dokonca prvou krajinou, kde sa v rámci celej skupiny France Telecom takéto riešenie zavádza. Samozrejme prvenstvo Orangeu patrí aj v rámci mobilných operátorov u nás.
Na tlačovej konferencii sme mali možnosť vidieť aj grafy, kde sú porovnané s aktuálnom ponukou Orangeu aj konkurenčné ponuky. Tie by ste mali vidieť aj vy, prípadne o takéto grafické zobrazenie by ste mohli predajcu požiadať. Orange tvrdí, že nech sa rozhodnete akokoľvek, dostanete najvýhodnejšiu ponuku. A keďže nie všetky doterajšie kombinácie vychádzali u operátora najvýhodnejšie, došlo aj k miernej úprave cien alebo pribudli nové ponuky. Tak napríklad cenníkovo výhodnejšie budú balíky Volania do všetkých sietí, od 50 minút za 5,90 € až po najvyšší 400 minút za 26,90 €. Nižšie ceny však platia len pri aktivácii bez dotovaného mobilného telefónu. Orange sa síce chváli, že ide o výhodnejšie balíky volaní, nie je to však úplne pravda, napríklad balík 200 minút vás teraz výjde o 22,5 centov/mesačne viac. Totiž doteraz ste si mohli všetky balíky Volania do všetkých sietí objednať bez dotovaného telefónu s 25% zľavou, alebo s dvojnásobkom voľných minút. Výhodnejšie by mali byť aj balíky volaní Volania svojim, nie však bez dotovaného telefónu.
Foto: Sony Ericsson
Paušál Štart
Veľkou, aj keď nie veľmi nahlas, predstavenou novinkou v rámci Orange garancie je nový Paušál Štart. Ten by mal zaujať práve zákazníkov, ktorí uvažujú o O2 Fér, keďže je bez viazanosti a ponúka volania do všetkých sietí za 12 centov/minútu či posielanie SMS za 6 centov/SMS. Orange tak vlastne priamo reaguje na ponuku konkurenčného operátora, ktorý svojou „férovou“ filozofiou skutočne láka množstvo zákazníkov od už existujúcich operátorov Orange a T-Mobile. Či sa program uchytí, uvidíme. Nenahrádza však low-endový Majster Paušál, ktorý naďalej zostáva v ponuke, zato umožňuje Orangeu ponúknuť na prvý pohľad výhodnejšie riešenie ako O2 Fér.
Orange dokonca ponúkne zákazníkom zľavu na dotovaný telefón, podľa výšky paušálu, ktorá môže byť do 100 €. Podľa prvých reakcií čitateľov Fony.sk však v niektorých prípadoch paradoxne telefóny po zľave opäť vychádzajú drahšie ako pred 15. májom 2010.
Prima variant Extra
Aby neboli zákazníci predplatených kariet ukrátení, aj tí sa dočkali konečne zaujímavej zľavy. No nebol by to Orange, keby to nebolo jednoduché zníženie cien, ale zníženie cien s nutnosťou aktivácie nového Prima viariantu. A tak ak chcete telefonovať za 9 centov/min. či posielať správy za 5 centov, budete si musieť každý týždeň aktivovať nový Prima variant Extra za cenu 49 centov/týždeň.
Tak čo, pochopili ste, čo vám vlastne chce Orange svojou garanciou ponúknuť? Myslíte si, že ide skutočne o výhodné riešenie pre zákazníka, alebo prišiel ešte väčší chaos?