Reklama

Oplatí sa počkať na novú Daciu Duster 3. generácie?

Lissett Pliešovská

Dacia sa stala za posledných niekoľko rokov na Slovensku fenoménom. Predaje v Európe však naznačujú, že značka je populárna v celej únii, automobilka nestíha predávať svoje modely.

Minulý rok priniesla Dacia na trh úplne nový model Jogger, teraz sa motoristi tešia na nový Duster. Aby sme vám spríjemnili čakanie, spísali sme, čo môžete od novej generácie očakávať. Dacia Duster prinesie množstvo noviniek.

Dacia je automobilka, ktorá razí politiku predaja dobrého pomeru kvalita/cena. Myslime si, že práve toto je hlavný dôvod, prečo sa mnoho ich vozidiel zvykne umiestňovať v TOP 10 najpredávanejších vozidiel v Európe. Ich dizajnéri sa držia hesla Menej je viac. Pokračujú v odstraňovaní toho, čo nepovažujú za potrebné, zachovávajú to čo je naozaj dôležité. Nemennou prioritou je udržať nízku cenu a poskytnúť najlepšiu kvalitu v rámci triedy. Verili by ste, že od uvedenia Dacie Duster sa od roku 2010 predalo viac ako 2 milióny kusov? Za minulý rok dodal výrobca až 197 100 kusov. Našiel dieru na trhu, ktorú dodnes vypĺňa. Mimochodom, Duster je stále jedným z najdôležitejších modelov automobilky.

Obsah pokračuje pod reklamou
Pozrite si

Nová Dacia Duster – už vieme, prečo ju všetci tak veľmi milujú

Nová generácia Dusteru by mala mať podľa neoficiálnych a nepotvrdených informácii oficiálnu premiéru v lete 2023. No objavili sa i informácie, že to bude až v 4Q tohto roka a do predaja sa dostane začiatkom roka 2024. Sociálne siete, aj automobilové portály už vo veľkom prinášajú rôzne zaujímavosti. Dozvedeli sme sa, že testovanie prebieha v švédskom Laponsku, kde je vozidlo vo finálnej karosérii a pokryté maskovacími fóliami.

Duster zachytili kamery, na špionážnych fotografiách v Španielsku sa ukázalo, že zmien je navonok dosť. Nový model sa ukazuje byť väčší, nové svetlomety majú obdĺžnikový tvar a priestor medzi nimi zaberá štrbinová mriežka chladiča. Kľučky zadných dverí sa opierajú o zadný stĺpik, 5-lúčové kolesá sú rozdelené do Y-sekcii. Chvostová časť karosérie má vybavenie pre hatchback, spod nárazníka vychádza jediné výfukové potrubie.

Nový Duster zameral dizajn na robustnejšie línie, je orientovaný na off-roadové aktivity tak, aby dokázal konkurovať súperom na trhu ako je Jeep Avenge, Mini Aceman, či Ford Explorer.

Portál Kolesa použil proporcie maskovaných prototypov a z nich vytvoril vizualizáciu Dustera do potenciálnej produkčnej podoby. V minulosti už niekoľkokrát jeho ilustrácie vo veľkej miere zodpovedali realite.

Dacia Duster vymení podlahovú plošinu B0 za modernú platformu CMF-B Low Spec, na ktorej stojí už Sandero a Jogger. Doteraz na tejto platforme nemá vozidlo s pohonom štyroch kolies, všetci sme zvedaví ako to vyrieši, bolo by veľkou škodou pre Duster o tento pohon prísť. Ďalší portál prišiel s informáciou o tom, že Duster príde s pohonom štyroch kolies v kombinácii s nezávislým zavesením kolies výhradne s automatickou prevodovkou. Čas ukáže, či sú to len dohady, špekulácie alebo to bude predpovedaná realita.

V ponuke by mala ostať 2-palivová verzia LPG/benzín, tu však príde k zmene, motor 1.0 TCe s nepriamym vstrekom nahradí nový turbobenzínový trojvalec 1.2 TCe doplnený o 48 V mild-hybridnú technológiu, pribudne aj hybridný Duster E-Tech. Chýbať bude turbodiesel, Dacia sa rozhodla ukončiť výrobu vozidiel s naftovými motormi. 

Veľkou neznámou ostáva interiér a použité technológie. Už teraz ponúka infotainment s dotykovou obrazovkou, navigáciu, Apple CarPlay a Android Auto či cúvacie kamery, preto sa očakáva, že i ďalšia generácia prinesie novú výbavu. Duster 3. generácie sa bude montovať v Mioveni v Rumunsku.

Ostáva nám ešte niekoľko mesiacov, kedy sa dohady ukončia a uvidíme nový model vo svojej plnej kráse a paráde. Tešíme sa keď ju uvidíme naživo, sme presvedčení, že sa naozaj oplatí počkať na novú generáciu.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.