Reklama

Opel Astra GSe je znovuzrodením s inými vnútornosťami [test]

Marek Šimunek

Opel Astra sa mi vždy nejakým spôsobom pozdávala, aj keď nikdy som nejako hlboko neprepadol jej šarmu. Tá nová, ktorá nesie v sebe niečo francúzskeho to skúsila opäť. Ako uspela?

Ono to ani nie je tajomstvo, že si Astra niečo požičiava od francúzskych súrodencov, Opel však tvrdí, že to je úplne iné auto. Ja osobne môžem po skúsenostiach aj s francúzskym proťajškom povedať, že tomu tak naozaj je. Je až prekvapivé, ako rozdielne môžu byť dve autá postavené na rovnakom základe.

97 %
Opel Astra Sports Tourer je naozaj vyvážené auto, ktoré ponúkne dve tváre. Buď to bude úsporný rodinný kombík, alebo auto, s ktorým si budete každú jednu zákrutu užívať od momentu prvého brzdenia, až po zrýchlenie za apexom.

Výhody

  • dynamický dizajn
  • veľmi tichá jazda aj pri vyšších rýchlostiach
  • klasicky tvarovaný volant

Nevýhody

  • pomalšia palubná nabíjačka
  • malá nádrž na palivo
  • menší priestor vzadu
Obsah pokračuje pod reklamou

Opel s označením GSe prichádza po dlhých rokoch. Pôvodne toto označenie niesli autá, ktoré sa pýšili vyšším výkonom, keďže označenie GSE odkazovalo na autá s priamym vstrekovaním paliva. Dnes ale toto označenie poukazuje na niečo úplne iné. Niežeby Astre GSe chýbal výkon, ale malé „e“ v názve prezrádza to, že tento model okrem konvenčného motora používa aj elektromotor.

A áno, Astra Sports Tourer jednoducho je súrodencom Peugeotu 308 SW plug-in hybrid a modelu DS4, takže vo veľa drobnostiach nájdete podobné riešenie. Určite spoznáte grafiku multimediálneho systému, ako aj niektoré iné drobnosti, či vnútornosti. Nevadí.

Už po stránke dizajnu je jasné, že toto auto vzal Opel úplne inak. Takmer žiadne oblé línie na ňom nenájdete a všade sú len ostré hrany. Na druhú stranu práve vďaka ostrým hranám pôsobí Opel Astra Sports Tourer GSe naozaj dynamicky a športovo aj napriek tomu, že práve stojí na parkovisku.

Ak by ste vedľa seba postavili bežnú Astru Sports Tourer a verziu s elektromotorom, rozdiely by ste museli doslova hľadať. Ak si odmyslíme označenie modelu, tak GSe prezradia iba krásne 18“ disky kolies, alebo kompletne čierna predná maska, či mierne zmenený predný nárazník.

Keďže aj Opel Astra Sports Tourer GSe patrí to koncernu Stellantis, jej pohonná jednotka je nám dobre známa. Jedná sa o kombináciu 1,6-litrového benzínového motora a elektromotora. Kombinovaný výkon tak činí pomerne zaujímavých 225 koní, čo je viac ako zaujímavé číslo. Určite ho oceníte počas dynamickej jazdy, keďže je Astra GSe až prekvapivo agilná.

Elektromotor pritom čerpá energiu z batérie, ktorá má kapacitu 12,4 kWh a áno, Astra GSe vie úplne bez problémov jazdiť aj na čistú elektrinu. Reálne pri plnom nabití bez problémov dosiahnete dojazd na úrovni 43 km. V niektorých prípadoch toto číslo stúpne aj na 48 až 50 km. Ak teda máte doma možnosť nabíjať a denne nejazdíte príliš mimo mesta, bude vám tento dojazd bohato postačovať.

Samotný plug-in hybridný systém si zaslúži pochvalu. Funguje veľmi plynule a nestretol som sa so žiadnym trhaním, alebo podobnými prejavmi. Prepínanie je plynulé a veľmi rýchle. Navyše ma potešilo, že aj napriek tomu, že máte úplne vybitú batériu, môžete využívať plný výkon. Auto si totiž necháva akúsi rezervu.

Jedinou výčitkou je pomalá palubná nabíjačka. Áno 7,4 kWh postačí na to, aby ste batériu nabili počas noci z domácej siete a na druhý deň si užili 50 km čisto elektrickej jazdy, ale zas nemyslím si, že som jediný, kto by privítal rýchlejšie nabíjanie. Tak by bez problémov dal využiť aj čas počas nakupovania v nákupnom centre na to, aby sa mi auto trochu dobilo. Snáď niekedy v budúcnosti.

Oproti súrodencom z Francúzska však Astra GSe disponuje o niečo tvrdším podvozkom. Osobne som sa toho trošku bál, keďže naše cesty nie sú až také dobré, ale nejako sa mi podvozok Astry počas testu začal páčiť. Áno, nie je to úplne kolísavé, komfortné vozenie, podvozok je tuhý, ale na druhú stranu nevytrasie z vás všetko, ako niektoré pseudošportové podvozky. Fakt musím Opel za jeho nastavenie pochváliť.

Práve vďaka nastaveniu podvozka sa môžete v prípade Astry Sports Tourer GSe tešiť na naozaj vynikajúce jazdné vlastnosti. Istú zásluhu na tom určite má aj batéria, ktorá posúva ťažisko auta ešte nižšie, ale môžem vám garantovať, že keď budete vodičom tohto kúsku, budete pri prvej príležitosti obchádzať diaľnicu a radšej si cestou užijete nejakú tú zákrutu.

Obsah pokračuje pod reklamou

Ono aj počas tých diaľnic vás Opel Astra Sports Tourer GSe prekvapí. Je totiž prekvapivo tichá. Okrem toho ani nie je nijako extrémne náročná na palivo. Aj pri diaľničnom tempe spotrebu udržíte pomerne jednoducho pod sedem litrov na stovku. Pri okreskách to ide ešte nižšie. No samozrejme za predpokladu, že idete trošku ekonomicky. Ak sa utrhnete z reťaze, budete pomerne rýchlo tankovať 42-litrovú nádrž. Tá by mohla byť väčšia.

Pozrite si

TOP 3 funkcie, ktoré sme si na Peugeote 308 zamilovali. A nielen my…

Aj v interiéri sa máte na čo tešiť. V prípade verzie GSe vás budú rozmaznávať kožené sedadlá s certifikátom AGR, pričom to vodičove je samozrejme elektricky nastaviteľné. Samotnému posedu nemám čo vytknúť a to ani v prípade ak sa vyberiete spoznávať okresky, alebo iba trávite dlhší čas v aute počas presunu na druhý koniec republiky.

Multimediálny systém ponúkne 10“ a ako som už spomenul, ponecháva si logiku ovládania aj grafiku Peugeotu, takže sa pripravte aj na známe zvuky upozornení, smeroviek a podobne, ktoré jednoducho k francúzskym automobilkám patria. Reakcie systému sú však veľmi dobré a rýchle. To si teda rovnako, ako aj hojné použitie tlačidiel zaslúži pochvalu.

Rovnako mi viac sedí klasický volant, namiesto skoseného, aký nájdete v Peugeote. Jednoducho som si za volantom našiel hneď svoje miesto a vďaka štandardným budíkom tak nebude mať problém ani vodič menšieho vzrastu. Na inštrumenty budete vždy vidieť.

Opel Astra GSe prichádza samozrejme aj s plnou dávkou asistenčných systémov a tak sa môžete tešiť na adaptívny tempomat, alebo vedenie v jazdných pruhoch, či dokonca veľmi vydarený head-up displej so zobrazením všetkých potrebných údajov.

Samostatnú pochvalu si zaslúžia svetlá, ktoré Opel označuje ako IntelliLux Pixel Lights. Svietia naozaj veľmi dobre a navyše disponujú vyrezávaním okolitej premávky na úrovni, ktorú by smelo mohla konkurencia kopírovať. Naozaj som sa počas testu nestretol so žiadnym prebliknutím oprotiidúceho auta.

Opel Astra Sports Tourer je naozaj vyvážené auto, ktoré ponúkne dve tváre. Buď to bude úsporný rodinný kombík, ktorý síce na zadných sedadlách neponúkne až tak veľa priestoru, ale na druhú stranu vás potichu a komfortne odvezie kdekoľvek.

Stačí však, že otecko deti vyloží v škole a už si to za svojimi povinnosťami môže šinúť s krásnou dynamikou a stabilitou, ktorú ponúkne práve výkonný motor v kombinácii s elektromotorom. Navyše svojim dizajnom Astra doslova žiada o to, aby ste ešte aspoň jednu zákrutu dali na hranici jej možností.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.