Operátor O2 mal počas minulého týždňa výpadok služieb v oblasti roamingu a volaní do zahraničia. Ten sa začal ešte v utorok, 30. 5. 2017 v popoludňajších hodinách.
Priebežne sme vás informovali o riešení tohto výpadku operátorom a postupnom nabiehaní služieb. Úplné obnovenie služieb sa operátorovi podarilo v priebehu štvrtka, 1. júna 2017.
Čo spôsobilo výpadok?
Podľa vyjadrenia operátora technické analýzy potvrdili, že výpadok bol spôsobený softvérovou chybou na komunikačných uzloch spoločnosti CETIN, zabezpečujúcich medzinárodné spojenie. Prakticky nebolo možné uskutočňovať zahraničné volania zo Slovenska a v zahraničí, teda v roamingu nebolo možné nemôžu realizovať prichádzajúce, odchádzajúce hovory, SMS, MMS ani využívať dátové služby.
Výpadkom roamingu bolo zasiahnutých okolo 100 tisíc zákazníkov O2, ktorí sa v tomto čase nachádzali v zahraničí. Operátor sa opakovane vyjadroval, že ho vzniknutá situácia mrzí a avizoval kompenzovanie zákazníkov, ktorých sa tento problém dotkol.
Kompenzácia pre takmer 100 tisíc zákazníkov
Keďže O2 sa ešte pred vyriešením problému s výpadkom vyjadril, že plánuje svojich zákazníkov kompenzovať otázkou bolo, akým spôsobom to uskutoční. Odpoveď nám poskytla hovorkyňa operátora Tereza Molnár:
„Kompenzujeme všetkých zákazníkov, ktorí sa v čase výpadku nachádzali v roamingu, bez ohľadu na to, či ho využívali alebo či sa nachádzali počas celej doby výpadku. Zákazníci dostanú kompenzáciu adekvátnu k dĺžke výpadku, teda kompenzáciu za 48 hodinový výpadok. Konkrétna výška kompenzácie je stanovená podľa minulomesačnej faktúry zákazníka, v prípade zákazníkov na predplatených kartách, podľa ich spotreby v minulom mesiaci.
Zákazníci platiaci na faktúru dostanú kompenzáciu formou zľavy do faktúry, zákazníci na predplatených kartách formou pripísania kreditu. Kompenzácie sa vzťahujú na všetkých zákazníkov O2 Paušál, O2 Dáta a O2 Fér. Každý zákazník dostane SMS o výške jeho kompenzácie v priebehu piatku 2.6.
Zároveň dostanú všetci títo zákazníci ako bonus promokód na dáta zadarmo cez SMS až do objemu 1GB. Zákazníci, ktorí už majú dátový balík, dostanú promokód na navýšenie dát podľa výšky ich balíka. Zákazníci bez dátového balíka dostanú promokód na aktiváciu 100 MB dátového balíčka. Komunikácia na zákazníkov formou SMS k dátam zadarmo prebehne v najbližších dňoch so začiatkom v sobotu 3.6.“
Takéto situácie sú určite nepríjemné, avšak je veľmi veľa možných okolností, ktoré ich môžu spôsobiť. Od softvérových chýb, ako v tomto prípade, cez zlyhanie techniky, ľudského faktora či nepriaznivého vplyvu poveternostných podmienok. Niektoré z nich ale neovplyvnia ani samotní operátori…