Automobilka Peugeot predstavila novú verziu svojho vlajkového modelu 508, ktorý bude s novým dizajnom a novými technológiami dostupný vo verziách sedan, SW a PEUGEOT SPORT ENGINEERED.
K novým technológiám zabezpečujúcim vyšší komfort a bezpečnosť jazdy sa pridávajú aj dva plug-in hybridné pohony s pohonom predných kolies, novú verziu s výkonom 132 kW (180 k) a 164 kW (225 k), zatiaľ čo športová verzia ponúkne výkon až 265 kW (360 k).
Najnovší facelift z dielne Peugeotu sa radí medzi tie, ktoré spoznáte hneď na prvý pohľad a to vďaka dravejšej prednej maske, na ktorej figurujú ultra tenké svetlomety a podpis s tromi pazúrmi. Figurujú tu samozrejme LED Matrix svetlomety a podobne dravá je aj zadná časť, kde sú full LED svetlá s dynamickými smerovkami súčasťou štandardnej výbavy celého radu 508.
Znak už však vzadu nehľadajte, nahradil ho tam nápis PEUGEOT. Novinkou bude aj trojica farieb – Biela Okenite White, modrá Eclipse Blue a sivá Titanium Grey, zatiaľ čo sivá Selenium Grey bude po novom dostupná pre všetky verzie. Modely 508 a 508 SW budú taktiež dostupné v troch stupňoch výbavy: ALURE, GT a PEUGEOT SPORT ENGINEERED.
Čo je však pre nás ešte zaujímavejšie, je technologická výbava vo vnútri. Tú Peugeot otvára svojim digitálnym prístrojovým panelom s uhlopriečkou 12 palcov, ktorý ako súčasť i-Cockpit ponúkne nové režimy zobrazenia (TomTom Connected Navigation, Rádio/Médiá, Asistent jazdy, Tok energie a ďalšie). V strede palubnej dosky bude zas figurovať 10-palcová dotykový obrazovka, ktorá je mierne natočená na vodiča.
Infotainment systém bude okrem navigácie TomTom podporovať aj bezdrôtový Android Auto a Apple CarPlay, pričom cez Bluetooth k nemu bude možné pripojiť dva smartfóny súčasne. K dispozícii sú aj dve USB-C konektory pod lakťovou opierkou a dve USB-A konektory vzadu.
Peugeot 508 sa po facelifte dočkal aj príchodu viacerých asistenčných systémov, ktoré už nájdeme v ostatných modeloch značky. Prítomný je tu teda adaptívny tempomat s funkciou Stop and Go, Automatické núdzové brzdenie s varovaním pred kolíziou, Active Lane Departure Warning s aktívnym udržiavaním v jazdnom pruhu, Asistent pozornosti vodiča, Rozšírené rozpoznávanie a zobrazenie dopravných značiek na digitálnej prístrojovej doske, kde sa zobrazí aj videnie systému Night Vision, ktorý v noci alebo za zníženej viditeľnosti rozpoznáva chodcov i zvieratá.
Samozrejmosťou je aj monitorovanie mŕtveho uhla či pomocné parkovacie kamery, s čím súvisí aj automatické nastavenie zrkadla pri zaradení spiatočky. Spomínané LED Matrix svetlomety ponúknu aj automatické prepínanie diaľkových svetiel.
V rámci elektrifikácie a spĺňania emisných cieľov budú dôležitými súčasťami ponuky novej 508-čky dva plug-in hybridné motory s pohonom predných kolies. Nižší variant s označením 180 e-EAT8 ponúkne kombináciu motora PureTech s výkonom 110 kW (150 k) a elektromotora s výkonom 81 kW (110 k) v spojení s 8-stupňovou automatickou prevodovkou.
Vyšší variant s označením 225 e-EAT8 v tejto kombináci využíva rovnaký elektromotor spárovaný s výkonnejším spaľovacím motorom PureTech s výkonom 132 kW (180 k), pričom aj táto kombinácia je samozrejme spárovaná s 8-stupňovou automatickou prevodovkou e-EAT8.
Najvýkonnejšia v portfóliu bude verzia 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED, ktorej motorizácia nesie označenie 360 e-EAT8. Ide o kombinácu motora PureTech s výkonom 147 kW (200 k) a elektromotora s výkonom 81 kW uloženého vpredu, ku ktorému sa pridáva ešte jeden elektromotor s výkonom 83 kW (113 k) uložený vzadu. Peugeot pri ňom využil energetický manažment prebratý z pretekárskeho modelu 9X8.
Batéria všetkých troch plug-in hybridnývh verzií ponúka kapacitu 12,4 kWh a výkon 102 kW. K dispozícii bude štandardná jednofázová nabíjačka s výkonom 3,7 kW a voliteľná jednofázová nabíjačka s výkonom 7,4 kW, ktorá je štandardom v poslednej menovanej športovej verzii. Nabíjanie zo 7,4 kW Wall Boxu pri výkonnejšej palubnej nabíjačke potrvá zhruba 1 hodinu a 40 minút a zo zosilnenej zásuvky s 3,7 kW palubnou nabíjačkou 3 hodiny a 25 minút.
Okrem plug-in hybridných verzií bude Peugeot 508 samozrejme dostupný aj v čisto spaľovacích verziách. V Európe bude k dispozícii benzínová motorizácia PureTech 130 EAT8 (3-valcový, 1,2-litrový motor, 96 kW) a dieselová motorizácia BlueHdi (4-valcový, 1,5-litrový motor, 96 kW). Obe motorizácie budú mať v štandarde automatickú 8-stupňovú prevodovku.
Nové modely Peugeot 508 prídu na trh v júni 2023, pričom s približujúcim sa termínom vydania čoskoro zrejme spoznáme aj jeho cenník.