Reklama

Nový MINI Cooper a Countryman pozývajú do elektrickej éry, necháte sa?

Zdroj | MINI
Stanislav Vinc
Zdroj | MINI
Zdroj | MINI

Dcérska automobilka skupiny BMW Group, ikonická značka MINI, predstavila nové generácie svojich známych modelov Cooper a Countryman.

Vzhľadom na prísľub úplnej konverzie značky smerom k elektromobilite, hrajú prím v novej generácii týchto nových modelov najmä varianty Electric, ktoré si aj popri nových technológiách z väčšej časti zachovávajú retro dizajn.

Priniesť úplne nový dizajn je niekedy jednoduchšie, než osviežiť ten starý tak, aby ho aj s modernými prvkami ľudia na ulici stále spoznali ako tú známu legendárnu ikonu. MINI sa to podarilo, minimálne pri vynovenom modeli Cooper, ktorý spoznáte hneď na prvý pohľad, hoci v sebe ukrýva mnohé novinky.

Obsah pokračuje pod reklamou
Zdroj | MINI

MINI Cooper si zachováva okrúhle svetlomety a osemuholníkovú prednú masku, hoci už samozrejme pôjde o moderné LED svetlomety a to aj v prípade tých zadných Matrixových, ktorým nebude chýbať ani uvítacia a rozlúčková animácia.

Prítomný vo všetkých variantoch elektrického Cooperu, bude internér z umelej kože Vescin, zatiaľ čo všetky textílie a poťahy na sedadlách, povrchy, strop a podlaha, budú vyrábané z recyklovaných materiálov.

Zdroj | MINI

Názov „Cooper“ už v novej generáciinebude popisovať pohonnú jednotku, využívať ho budú všetky 3 a 5-dverové modely, ako aj MINI Convertible. Elektromotor s výkonom 135 kW (184 k) generuje vo verzii MINI Cooper E krútiaci moment 290 Nm a z 0 na 100 km/h sa vyšplhá za 7,3 sekundy. Na jedno nabitie prejde podľa metodiky WLTP zhruba 305 kilometrov.

Výkonnejšia verzia MINI Cooper SE ponúkne 160 kW (218 k) elektromotor s krútiacim momentom 330 Nm a zrýchlením na stovku za 6,7 sekundy. V tomto prípade bude možné počítať s výšším dojazdom, papierovo 402 kilometrov (WLTP).

Zdroj | MINI

Nový MINI Countryman ponúkne vďaka uloženiu plochých batérií do podlahy ešte viac batožinového priestoru a v porovnaní s modelom Cooper aj vyšší dojazd. V prípade variantu MINI Cooper E je to 462 kilometrov a v prípade variantu SE ALL4 s pohonom všetkých štyroch kolies to bude 433 kilometrov, samozrejme opäť podľa metodiky WLTP.

Nižšia verzia MINI Cooper E ukrýva pod kapotou elektromotor s výkonom 150 kW (204 k), ktorý mu poskytuje krútiaci výkon 250 Nm s potenciálom zrýchliť na 100 km/h za 8,6 sekundy. Verzia MINI Countryman SE ALL4 disponuje výkonom 230 kW (313 k) s krútiacim momentom 494 Nm a zrýchlením na stovku za 5,6 sekundy.

Zdroj | MINI

Kľúčovými pre nové generácie modelov Cooper a Countryman budú aj technológie, na čele ktorých stojí nový operačný systém MINI Operating System 9. Ten po novom stavia na centrálom okrúhlom OLED displeji s priemerom 9,4″, ktorý je samozrejme dotykový a plne pripravený aj na hlasové ovládanie, ktoré počúva na povel „Hej, MINI“.

Kontrolu nad nim bude mať vodič aj prostredníctvom nového dvojramenného volantu. MINI sa pýši aj prepracovanou prepínacou lištou, v rámci ktorej bol počet ovládacích prvkov zredukovaný iba na päť, ktoré majú zahŕňať tie najdôležitejšie jazdné funkcie. Vďaka absencii rýchlostnej páky, resp. voliča jazdných režimov, sa do stredového panelu zmestila už aj bezdrôtová nabíjačka na smartfóny.

MINI plánuje mať do roku 2023 svoje portfólio kompletne elektrifikované, no nová generácia MINI Cooper a MINI Countryman bude aj naďalej dostupná aj so spaľovacími motormi. Rozdiel v prístupe automobilky je však najmä v propagácii, v rámci ktorej sú spaľovacie verzie prakticky kompletne v úzadí.

Obsah pokračuje pod reklamou

Ceny a dátum dostupnosti noviniek v tejto chvíli ešte nepoznáme, čo by sa malo zmeniť ešte tento rok. V porovnaní so súčasnou generáciou však podľa predbežných informácií bude potrebné s výrazným zdražením.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.