- #Aplikácie a hry
- 3 min.
- 23.5.2023
Nová slovenská hra Midheimur vás prenesie do 5. storočia na našom území
Tvorba hier na svetovej úrovni už dávno neprebieha iba v Spojených štátoch. Pred 21 rokmi nám to dokázala česká Mafia a pred 16 pripomenul poľský Zaklínač, ktorý sa už radí medzi najpredávanejšie hry v histórii.
Podobné ambície by zdanlivo mohol mať aj nový slovenský titul Midheimur (resp. Miðheimur), v ktorom uvidíme historické územie Slovenska v mierke 1:1.
V hre sa ocitneme v koži postavy menom Assar, ktorý bude čeliť výzvam a tajomstvám magického sveta a silám temnoty, ktoré ohrozujú jeho domovinu. Tešiť sa máme na realistický otvorený svet s bohatou históriou, v ktorom sa stretneme aj s fascinujúcimi príbehmi slovanskej mytológie.
Hra vzniká na Unreal Engine 5.2, pričom samotnú mapu sveta vývojári vytvorili realisticky podľa skutočnosti pomocou laserového LiDAR skenu. Po dokončení má mať herný svet finálnu rozlohu až 64 km2. Video nižšie ukazuje pohyb postavy, ale aj vizuál tohto herného sveta.
Na hre Midheimur pracuje 7 ľudí, za ktorými aktuálne stojí iba jeden investor, čo vývojárom podľa ich slov v diskusii na portáli Sector prináša „dlhodobo neúnosné limity“. Štúdio sa však namiesto crowdfundingovej kampane, vďaka ktorej napr. v roku 2018 vznikla česká hra Kingdom Come: Deliverance, rozhodlo založiť si Patreon, kde vývoj hry môžete podporovať pravidelnou finančnou čiastkou od 2 € mesačne.
Hoci sme v úvode spomínali, že slovenská hra Midheimur zdanlivo môže mať ambície porovnávať sa so stredoeurópskymi AAA titulmi, v diskusii vývojári uznávajú, že napr. práve český Kingdom Come: Deliverance je „kaliber trochu inej úrovne“. Veria si však, že aj bez miliónových investícií by teoreticky mohli dosiahnuť úspechy aké dosiahli tituly Hell Let Loose či Gunner, HEAT, PC!, pri ktorých vývoji stála aj časť ich tímu.
Dátum vydania hry zatiaľ nepoznáme, no ak sa od marca nič zásadné nezmenilo, už o pár týždňov by sme sa mali dočkať aspoň zverejnenia technologického dema. Priebeh vývoja môžete zatiaľ sledovať na YouTube kanáli štúdia alebo podporením vývoja priamo na platforme Patreon.