Tohto výrobcu sme si vybrali aj preto, lebo minulý týždeň oficiálne vstúpil na slovenský trh. Pokiaľ by ste si chceli zakúpiť televízory od tejto nemeckej spoločnosti, nájdete ich exkluzívne na Alza.sk.
„Slovenský trh so spotrebnou elektronikou vrátane televízorov je vyspelý a vysoko konkurenčný. Napriek tomu, alebo možno práve preto, vidíme na tomto trhu nové príležitosti pre značku METZ, ktorá vo svojich dizajnovo atraktívnych televízoroch prináša špičkové a pokročilé technológie na populárnej platforme Google TV za prijateľnú cenu. Z nášho vstupu na trh môže v konečnom dôsledku profitovať koncový spotrebiteľ, ktorý má teraz ďalšie možnosti výberu.“ Amanda Guan, riaditeľka elektronického obchodu spoločnosti METZ pre Európu a Ameriku
Podľa dostupných informácií materská spoločnosť METZ Classic funguje na nemeckom trhu od roku 1938. Veľký zlom ale prišiel v roku 2018, teda po 80 rokoch fungovania. Vtedy sa zástupcovia spoločnosti rozhodli, že expandujú do zahraničia, a tak založili globálnu značku METZ blue, ktorá bude v dlhodobom horizonte dostupná na všetkých kontinentoch.
Túto značku si mimoriadne cení aj nemecký kancelár Olaf Scholz, pretože na veľtrhu IFA 2024 v Berlíne bol osobne navštíviť stánok tejto spoločnosti ako symbol podpory.
METZ je symbolom technickej dokonalosti, pokiaľ ide o trvanlivosť, spoľahlivosť, kvalitu obrazu a zvuku a užívateľskú prívetivosť.
Pokiaľ by vás zaujímal sortiment tejto nemeckej značky, tak ide o smart televízory. Tie sa delia podľa uhlopriečok (od 43 do 86 palcov) a podľa zobrazovacej technológie. METZ má totiž v portfóliu modely s OLED, QLED+ aj Mini LED, teda pokrýva takmer celú škálu.
Spoločnosť METZ sa zameriava hlavne na tri oblasti, a to na špičkový obraz, kvalitný zvuk a na zábavu. Do modelov integruje čip Chameleon, ktorý výrazne vylepšuje kontrast, hustota pixelov, adaptívne vykresľovanie a redukcia šumu.
V prípade zvuku podporujú modely Dolby Audio aj DTS Studio Sound. Operačný systém Google TV má na starosti to, že je k dispozícii bohatá knižnica aplikácií napríklad všetkých populárnych streamovacích služieb.
Ako sme spomínali v úvode, tak METZ má zastúpenie modelov so zobrazovacími technológiami OLED, QLED a Mini LED. Tak sme sa pozreli na ponuku z každého segmentu a na to najlepšie z nich, ktoré si môžete zakúpiť prostredníctvom Alza.sk.
V segmente OLED smart TV má k dispozícii model METZ 65MOD9500Z s cenou 1 179 eur. Ide o 65-palcový smart televízor s 4K Ultra HD rozlíšením, 120-hertzovou obnovovacou frekvenciou a podporou HDR10, HDR10+, Dolby Vision, HLG a Dolby Vision IQ. Výkon reproduktorov je 54 W.
Operačným systémom je Google TV. Model disponuje aj herným režimom, variabilnou obnovovacou frekvenciou a technológiou AMD FreeSync Premium, ktoré využijete hlavne v spojení s modernými hernými konzolami. Po konektorovej stránke je tu štvorica HDMI 2.1, dvojica USB-A a LAN.
Pokiaľ by ste chceli smart televízor s QLED technológiou a máte v obývačke dostatok miesta, tak výrobca ponúka model METZ 86MQE8000. Čím je taký výnimočný? Zrejme tým, že ponúka až 86-palcovú uhlopriečku alebo ak chcete, tak 218 centimetrov. A to všetko v 4K Ultra HD rozlíšením so 120-hertzovou obnovovacou frekvenciou, pričom v hernom režime stúpne až na 144 Hz.
Je tu podpora pre HDR10, HDR10+, Dolby Vision, HLG, variabilnú obnovovaciu frekvenciu a technológiu AMD FreeSync Premium. Na zadnej strane je trojica HDMI 2.1, dvojica USB-A a LAN. Operačným systémom je Google TV. Aktuálna cena je 1 779 eur.
Vrcholom ponuky Mini LED modelov je METZ 75MNE9000Z s uhlopriečkou 75 palcov, 4K Ultra HD rozlíšením a 120-hertzovou obnovovacou frekvenciou. Nechýba podpora pre HDR10, HDR10+, Dolby Vision, HLG a Dolby Vision IQ.
Hráči ocenia herný režim a variabilnú obnovovaciu frekvenciu. Na tele smart televízora nájdeme trojicu HDMI 2.1, LAN a dvojicu USB-A konektorov. Operačným systémom je Google TV. Cena je nastavená na rozumných 1 369 eur.
Čo sa týka sociálnych sietí, tak spoločnosť METZ má na Facebooku okolo 158-tisíc odoberateľov, na Instagrame má aktuálne 6,7-tisíc sledovateľov a na platforme YouTube má kanál len materská spoločnosť, ktorá má 35-tisíc fanúšikov, pričom stihla tam už dať 75 videí, ktoré sa týkajú propagácie jej produktov.