Nivea Sun vo svojej kampani zábavným spôsobom využila robotické technológie – v podobe dróna, ktorý bombardoval neposlušné deti opaľovacím krémom.
V posledných rokoch sa Nivea prezentuje rôznymi reklamnými kampaňami. Ich súčasťou je aj propagácia ochranných opaľovacích prípravkov.
Počas minulého leta Nivea pripravila pre návštevníkov pláží bábiky s povrchom citlivým na ultrafialové žiarenie. Reklamná kampaň s bábikami bola primárne zameraná na rodičov a ich deti. Cieľom bolo motivovať deti k používaniu ochranných opaľovacích prípravkov bez zbytočných vzdorov – pri akejkoľvek činnosti prebiehajúcej pod vplyvom priameho slnečného žiarenia.
Pri tvorbe tohtoročnej reklamnej kampani na opaľovacie prípravky Nivea využila robotické technológie. Výsledkom spolupráce sa stala reklamná kampaň, bez servítky povedané, s „kakajúcou čajkou“.
Čajka nie je čajka
Čajka, ktorá bola použitá v reklamnej kampani, samozrejme, nebola živá. Je to lietajúci drón s maskou čajky, v ktorom sa nachádza množstvo senzorov umožňujúcich zábavnú aplikáciu opaľovacieho krému. Vo vnútri sa taktiež nachádza dostatočné množstvo prípravku, ktorý je aplikovaný pumpou. Drón je, samozrejme, ovládaný používateľom.
Robotická čajka, bola samozrejme použitá len v reklamnej kampani a neslúži ako produkt, ktorý by mal byť pravidelne používaný, napr. SnappyScreen, o ktorom sme písali včera.
Reklamná kampaň Nivea Sun si získala mnoho priaznivcov, ale aj množstvo kritikov. Nivea, keďže to myslela so svojou kampaňou skutočne vážne, nominovala reklamu na výhru jednej z cien v Cannes. Jeden z porotcov označil tohtoročnú reklamnú kampaň Nivea za „najhlúpejšiu vec“, ktorú doposiaľ videl.