Nemecký automobilový priemysel produkuje najviac elektromobilov spomedzi všetkých európskych krajín. V globálnom merítku je krajina aktuálne na druhom mieste za Čínou.
Z celkovo 4,1 milióna vyrobených áut bolo 1,27 milióna áut vybavených elektrickým motorom, z toho 955-tisíc tvorili plne elektrické modely.
Nemecko má v rámci Európy v segmente výroby elektrifikovaných modelov veľký náskok. Druhé Španielsko vyprodukovalo v roku 2023 celkovo 256-tisíc modelov s elektrickým pohonom, v tesnom závese za ním je Francúzsko s 225-tisícmi áut. Výrobnú kapacitu navyše Nemecko plánuje ešte v priebehu tohto roka rozširovať.
Pod tak veľký náskok Nemecka sa podpisujú jeho lokálne značky BMW, Daimer a Volkswagen, ktoré v krajine zamestnávanú približne 780-tisíc ľudí. Na ďalších miestach v tomto segmente figurujú Francúzsko s 215-tisícmi a Poľsko s 209-tisícmi zamestnancov. Zväz automobilového priemyslu Nemecka tiež uvádza, že takmer každý tretí patent (29 %) v automobilovom segmente pochádza práve od nich.
Portál Electrek upozorňuje, že svetlé vyhliadky predaja elektromobilov v Nemecku môžu zatieniť problémy s ich štátnymi dotáciami. Grantový program, ktorý mal byť dostupný až do konca tohto roka, bol v decembri z dôvodu revízie štátneho rozpočtu škrtnutý. Pôvodná dotácia vo výške 6 750 eur tak po 1. januári klesla na 4 500 eur (3 000 eur od štátu, 1 500 eur od výrobcov), pričom po novom si o ňu možno požiadať už iba pri kúpe elektromobilu do ceny 45 000 eur.
Nemecko musí taktiež zapracovať na svojom deficite v oblasti vývoja softvéru, kde čínske a americké automobilky posunuli v posledných rokoch štandard výrazne nahor. Výzvou pre Európu bude tiež zabezpečenie vlastnej výroby batérií, v ktorých sa aktuálne lokálne automobilky do veľkej miery spoliehajú na zahraničných partnerov.