Nemecko sa stalo prvou krajinou Európy, v ktorej budú môcť automobilky testovať svoje autonómne automobily. Povoľuje to nová legislatíva, ktorú schválil tamojší parlament koncom minulého týždňa.
Nemecko, ako sídlo najväčších automobiliek sveta, sa tak stane ďalšou krajinou sveta, v ktorej budú môcť výrobcovia naplno testovať svoje autonómne vozidlá.
Podľa nových zákonov je však nutné, aby za volantom sedel vodič, ktorý vie v prípade potreby zasiahnuť do autonómneho riadenia. Nemusí mať však ruky na volante, dokonca nemusí sledovať ani premávku.
Legislatíva zároveň určuje nutnosť mať vo vozidle tzv. čiernu skrinku, ktorá by v prípade nehody bola schopná podať relevantné informácie o tom, čo sa s autom dialo. To pre prípad, že by kolízii nestihol zabrániť ani testovací vodič, príp. či chyba bola v elektronike alebo vo vodičovi.
Vodič bude zodpovedný len za prípadné nehody, ktoré sa udejú v čase jeho šoférovania. Ak nehodu zaviní autonómny systém, na vine bude výrobca.
Zákon v súčasnej podobe bude platný po dobu dvoch rokov. Po uplynutí 48 mesiacov bude zrevidovaný podľa potrieb v danom čase. Keďže je rok 2017, revízia zákona je naplánovaná na rok 2019, čo je termín, kedy chce väčšina automobiliek vypustiť do sveta prvé komerčné autonómne vozidlá.