Korona zamávala nielen našimi životmi, ale aj ekonomikou. Vidieť to môžme prakticky všade, kde sa pozrieme. Realitný trh sa mení, nehnuteľnosti rastú ako takmer nikdy, nákupné správanie ľudí sa mení a menia sa aj očakávané veci. Napríklad bežne by sme očakávali, že najpredávanejšie auto v Európe bude to od Volkswagenu či Toyoty. Dnes je tomu inak! Najpredávanejším automobilom v Európe sa stal elektromobil!
Hľadáte doplnky pre svoje auto? Skúste Heureku:
Tesla Model 3 sa podľa štatistík JATO Dynamics stala najpredávanejším vozidlom v Európe za mesiac september. Štatistiky od britskej spoločnosti JATO Dynamics vychádzajú z 26 európskych trhov, vrátane toho nášho. Kým v lete sa stalo najpredávanejším vozidlom lacný model Dacia Sandero, v septembri sa karta úplne obrátila.
september 2021 | júl 2021 | august 2021 | ||||
1. | Tesla Model 3 | 24591 | Dacia Sandero | 20446 | Dacia Sandero | 14961 |
2. | Renault Clio | 18264 | VW Golf | 19425 | VW Golf | 13664 |
3. | Dacia Sandero | 17988 | Toyota Yaris | 18858 | Toyota Yaris | 12594 |
4. | VW Golf | 17507 | VW Polo | 17343 | Dacia Duster | 11327 |
5. | Fiat 500 | 16349 | VW T-Roc | 16496 | VW T-Roc | 11179 |
6. | Opel Corsa | 15502 | Hyundai Tucson | 14883 | VW Polo | 10238 |
7. | Peugeot 2008 | 14931 | VW T-Cross | 14170 | Fiat 500 | 10131 |
8. | Hyundai Tucson | 14088 | Dacia Duster | 13329 | Toyota Corolla | 9912 |
9. | Peugeot 208 | 13895 | Ford Puma | 13283 | Hyundai Tucson | 9739 |
10. | Renault Captur | 13715 | Peugeot 2008 | 13134 | Ford Puma. | 9304 |
Historický moment má na svedomí nielen slušná dotačná schéma viacerých európskych krajín, ale aj zvyšujúce sa ceny pohonných hmôt či obrovská polovodičová kríza. Automobilov s bežným pohonom sa tak dodáva podstatne menej, no menší je aj záujem o ne.
Podľa JATO Dynamics stále trvá pokles celkového predaja. Medziročne má ísť až o 25 % (voči roku 2020), resp. 24 % (voči roku 2019). Aj vďkaa takémuto poklesu rastie percentuálne zastúpenie elektromobilov, resp. vozidiel s batériou nabíjanou zo siete. Kým v auguste tohto roka tvorili elektrické autá 21 % z celkového predaja, v septembri je to už 23 %.
Zároveň pretrváva trend SUV vozidiel. Podľa JATO je podiel nových SUV na trhu až 46,5 %. To je vraj doposiaľ najvyšší podiel SUV voči ostatným karosárskych spracovaniam. SUV sú zaujímavé nielen pre samotných zákazníkov, ale aj pre výrobcov. Majú na ne vyššie marže, pretože vozidlá sú „väčšie“, no výrobné náklady prakticky rovnaké.