Vyhlásenie víťazov šiesteho ročníka súťaže o najlepšie domáce e-shopy ShopRoku prebehne prvý raz v Bratislave. Víťazov ocení Heureka.sk na Meeting ShopRoku 2014, ktorý bude 15. októbra na lodi River's Club. Cieľom súťaže je podporiť kvalitné e-shopy a pomôcť spotrebiteľom orientovať sa na trhu. Zhovárali sme sa s riaditeľom Heuréky Tomášom Bravermanom.
V akých kategóriách sa tento rok súťažilo?
Anketa ShopRoku oceňuje e-shopy v troch kategóriách. Prvou je Cena popularity, v ktorej sa obchody uchádzajú o hlasy internetovej verejnosti, pričom tá sa rozhoduje podľa sympatií. V rámci Ceny kvality sú parametre nastavené striktnejšie, nakoľko poradie víťazov je výsledkom vyhodnotenia státisícov dotazníkov spokojnosti od reálnych zákazníkov. Tretia v poradí je Cena Heuréky, ktorú sme zaviedli len vlani. O tejto cene rozhoduje odborná porota online odborníkov, ktorá zohľadňuje aj to, či za e-shopom stojí zaujímavý príbeh, alebo či má jeho biznis aj spoločenský presah.
Kto môže v ankete ShopRoku súťažiť?
V Cene popularity môže internetová verejnosť hlasovať do 30. septembra na stránke www.shoproku.sk za ktorýkoľvek existujúci e-shop. Do Ceny Heuréky musel e-shop niekto nominovať a zároveň uviesť dôvod, prečo obchod považuje za spoločensky výnimočný. Oproti vlaňajšku došlo tento rok k zmene v Cene kvality, ktorá pozostáva zo šestnástich podkategórií. Kým vlani boli do nej zaradené e-shopy používajúce systém Overené zákazníkmi automaticky, teraz sa do nej až do 30. septembra musia prihlásiť obchody sami. Podmienkou je aktívny systém Overené zákazníkmi, ktorý počas roka zbiera dotazníky spokojnosti od reálnych klientom a skóre z nich priebežne vyhodnocuje na Heureka.sk formou percentuálnych hodnotí obchodov.
Pred slávnostným vyhlásením výsledkov šiesteho ročníka ankety ShopRoku prebehne navyše konferenčná časť akcie, na ktorej odznejú aj tieto prednášky:
-
„E-commerce 2014 pod lupou“ – Tomáš Braverman (Heureka.sk)
-
„Prečo online platby zvyšujú obrat a zisk“ – Gabriel kalapoš (PayU)
-
„Doručenie tovaru ako posledný krok na ceste k spokojnému zákazníkovi“ – Ľuboš Otto (DPD)
-
„Koľko konkurenčných značiek udrží váš zákazník v hlave?“ – Vilém Rubeš (Elite Solutions)
-
„Rozvoj e-commerce z pohľadu platobných systémov“ – Marcel Gajdoš (Visa)
Súčasťou ShopRoku Meeting bude aj panelová diskusia domácich e-shopov Mall.sk, Prosenior.sk, Debnickari.sk a Chocomaze.sk
Aj tento rok súťažia e-shopy v kategóriách Ceny kvality, zároveň sa uchádzajú o hlasy internetovej verejnosti v Cene popularity a odbornej poroty v Cene Heuréky.
Lístky na Meeting ShopRoku 2014, ktorý bude 15. októbra od 13:00 h. do 02:00 h. v Bratislave na lodi River's Club sú v predaji na Ticketportal.sk za 120 EUR s DPH (http://www.ticketportal.sk/event.aspx?id=20045).
Vyhlasovateľom ankety ShopRoku je nákupný radca Heureka.sk, pričom jej cieľom je podporiť kvalitné e-shopy a pomôcť spotrebiteľom orientovať sa na trhu. Odbornými partnermi sú spoločnosti VISA, DPD a Biznisweb.sk. Mediálnymi partnermi časopis Instore a portály Pcrevue.sk, Infoware.sk, Itnews.sk, Nextfuture.sk, Server.sk a Techbox.sk.