Reklama

Najdrsnejší nórsky test elektromobilov odhalil obrovské prekvapenia

Zdroj | HiPhi
Stanislav Vinc
Zdroj | HiPhi
Zdroj | HiPhi

Nórska automobilová federácia (NAF) dokončila veľké testovanie desiatok rôznych modelov elektromobilov. Podujatie El Prix v minulých rokoch patrilo vždy elektromobilom značky Tesla aj napriek tomu, že svoj pôvod majú v slnečnej Kalifornii.

Tento rok sa však na najvyšší stupienok víťazov postavil úplný nováčik, pre väčšinu automobilistov zatiaľ pomerne neznáma značka, ktorá so svojim elektromobilom dosiahla najvyšší dojazd v chladnom počasí a zároveň sa najviac priblížila k svojmu inzerovanému dojazdu.

Zdroj | NAF
Obsah pokračuje pod reklamou

Členom nórskej automobilovej federácie je aktuálne už viac ako pól milióna nórskych vodičov, čím sa NAF radí medzi najväčšie spotrebiteľské organizácie v severských krajinách. Zároveň sa tiež ale radí aj medzi tie najstaršie, už tento rok v máji oslávi svoje sté výročie od založenia. Vo svojom drsnom teste El Prix ale kráča s dobou podobne, ako zvyšok krajiny – naproti elektromobilite.

NAF a magazín Motor dvakrát do roka testujú dojazd a rýchlosť nabíjania elektromobilov na nórskom trhu. Všetky autá sú testované v rovnaký deň a za rovnakých podmienok, raz v lete a raz v zime, aby spotrebitelia mohli čo najlepšie porovnať ich reálne schopnosti oproti tým papierovím. Testovaných bolo tentokrát dokopy 23 elektromobilov, ktoré sa vydalo na mrazivú cestu v teplotách medzi -2° až -10°C.

Najväčšie prekvapenie testu priniesla čínska automobilka HiPhi s modelom Z, ktorý dokázal na jedno nabitie prejsť 522 kilometrov z 555, ktoré oficiálne udáva jeho výrobca. Druhý najdlhší dojazd predviedol taktiež čínsky elektromobil NIO ET5 s dojazdom 481,4 kilometrov z udávaných 560. Na tretej priečke sa umiestnil Hyundai IONIQ 6 s dojazdom 467,8 kilometrov zo 614, čo už predstavuje rozdiel medzi reálnym a papierovým dojazdom na úrovni 23,8 %.

V tabuľke vyššie si môžete zoradiť testované elektromobily aj podľa udávanej a reálnej spotreby a rozdielu medzi nimi. Zaujímavé je, že niektorí výrobcovia svoje elektromobily mierne podceňujú a tak napríklad NIO EL6 dosiahol reálne o 9,5 % lepšiu spotrebu ako má v papieroch, podobne ako jeho súrodenec NIO ET5 s reálnou spotrebou 19,9 kWh namiesto udávaných 21,6 kWh (-7,9 %). V zelených číslach sa v tomto smere objavila aj nová Kia EV9 (-3,9 %).

Na opačnej strane spektra v rozdiele medzi papierovým a reálnym dojazdom sa objavil Volkswagen ID.7, ktorý z deklarovaných 608 kilometrov dokázal prejsť iba 414. Podobne ale dopadla aj Toyota bZ4X, Volvo C40, Polestar 2 Long Range a dokonca aj Tesla Model 3. Všetky tieto elektromobily ponúkli v reálnych severských podmienkach o zhruba 30 % nižší dojazd ako sľubuje ich výrobca na základe laboratórnych meraní.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.