- #Sociálne siete
- 4 min.
- 25.11.2023
Nahradí AI ako prvých influencerov? Španielsko má prvý úspešný príklad
Nie je to tak dávno, čo sme vám priniesli prehľad pracovných pozícií, ktoré postupne nahradí umelá inteligencia. Ani v ňom ale nebolo také prekvapenie, aké priniesla španielska agentúra Clueless.
Prekvapenie je o to väčšie, že je extrémne logické. Veď ktorá influencerka (veľká česť výnimkám) nepoužíva počítačom, alebo rovno aj AI vylepšenia svojej tváre, očí, vlasov či rovno postavy?
Tak na čo je nám živý influencer, resp. influencerka, keď aj sama seba a dobrovoľne nahrádza umelým pohľadom na seba? Niet sa preto čomu čudovať, že španielska agentúra Clueless si vytvorila vlastnú influencerku, u ktorej neviete povedať či je vymyslená v počítačovej realite, alebo len upravená v tej skutočnej realite.
AI influencerka má i svoje vlastné meno i príbeh. Agentúra ju nazvala Aitana Lopez, má 25 rokov je z Barcelony a má ružové vlasy. Miluje fitness, počítačové hry a cosplay, ale aj luxusné oblečenie. Jej instagramový účet sleduje už vyše 130 000 sledovateľov, TitTok zatiaľ iba 2 200 ľudí a X (Twitter) cez 6 200 ľudí.
A to ju agentúra vytvorila iba začiatkom júla, pričom prvý post s fotkou na Instagrame pribudola ž 19. júla tohto roka. Za 4 mesiace nazbierať vyše 130 000 fanúšikov nie je vôbec zlé.
Aby toho nebolo málo, Aitana Lopez má aj účet na Fanvue, obdoba OnlyFans, kde si jej fanúšikovia môžu pozrieť aj jej šteklivé zábery v spodnom prádle. Samozrejme, za mesačný poplatok. Nie malý, 15 dolárov. Už teraz má ale v účte 130 fotografií, asi toľko, čo na Instagrame. Áno, stále sa bavíme o virtuálnej postave s vymysleným telom, tvárou i vlasmi.
„Začali sme analyzovať ako fungujeme a uvedomili sme si, že mnohé projekty boli pozastavené alebo zrušené kvôli problémom, ktoré sme nemohli ovplyvniť. Často to bola chyba influencera alebo modela či modelky a nie kvôli problémom s návrhom,“ odôvodnil vznik Aitany Lopez Rubén Cruz, zakladateľ agentúry Clueless pre Euronews. „Urobili sme to preto, aby sme si privyrobili a neboli závislí na iných ľuďoch, ktorí majú egá, mánie alebo chcú pózovaním len zarobiť veľa peňazí,“ dodal Cruz.
Virtuálna influencerka dnes vie zarábať okolo 3 000 € mesačne, no pokojne aj 10 000 €. Vtipné je, že je tvorcovsky tak dokonalo spracovaná, že ľudia nevedia rozpoznať, že ide o umolo vytvorenú postavu. V dnešnom preumelkovanom a umelom svete plnom filtrov a falošných vylepšení sa niet ale ani čomu čudovať. Možno si aj tí naši umelí influenceri a influencerky uvedomia, že ich môže veľmi rýchlo nahradiť počítač, na ktorý sa pri svojej práci tak radi a až príliš často spoliehajú.
Všetky fotografie či videá Aitany sú umelé, vymyslené za pomoci AI a Photoshopu. V agentúre majú každý pondelok poradu, aby vymysleli čo bude Aitana počas týždňa robiť, kde pôjde (virtuálne), aké zábery zverejní a čo povie svojim fanúšikom. Zvyšok je už len práca kreatívcov, ktorí Aitanu postavia kdekoľvek je to potrebné.
Agentúra je vďaka práci na Aitane schopná čosi podobné pripraviť prakticky pre akéhokoľvek zákazníka, firmu či jednotlivca, ktorí by chceli radšej umelo vytvorenú osobu ako reálnu osobu, ktorá sa musí umelo dotvárať. Pozitívne je, že v agentúre veria, že ceny top influencerov sú šialené a extrémne nadhodnotené. Vďaka virtuálnym influencerom ale tieto ceny môžu klesnúť na reálnu úroveň, aby si reklamu u nich mohli dovoliť aj menšie značky.
Samozrejme, Aitana nie je prvá virtuálna influencerka a Clueless neobjavila Ameriku, no tie doterajšie virtuálne influencerky boli jasne rozpoznateľné ako virtuálne. Na niektorých „záberoch“fotkách“ Aitany to možné takmer nie je.