Reklama

Na Slovensku rastie virtuálny obchodný dom, doručuje potraviny aj elektroniku

Stanislav Vinc

Pandémia koronavírusu spopularizovala a urýchlila rast služieb zameraných na rýchle doručovanie nielen jedál, ale aj potravín, drogérie, elektroniky a ďalšieho spotrebného tovaru. Aj napriek aktuálne nepriaznivému ekonomickému vývoju má segment q-commerce (rýchly obchod) podľa spoločnosti Wolt z dlhodobého pohľadu ešte výrazne narásť.

Pri príležitosti 3. výročia fungovania na slovenskom trhu fínsky startup Wolt oznámil zámer ďalej expandovať v tejto oblasti. Jeho víziou je vybudovanie nového konceptu obchodného domu, ktorý máte neustále so sebou vo vrecku.

Aktuálne už spoločnosť pokrýva svojimi službami takmer 30 % slovenskej populácie a to aj vďaka expanzii do 22 miest Slovenska počas tohto roka, k čomu sa do konca roka má pridať ďalších 15 miest. V pláne je aj expanzia do nových segmentov, no do oblasti zdieľanej mobility spoločnosť údajne vstúpiť nikdy neplánuje. Veľký trhový podiel v tejto oblasti má spoločnosť Bolt, s ktorou si Wolt mnohí zákazníci často mýlia aj vďaka tomu, že aj ona prevádzkuje službu zameranú na doručovanie jedla zvanú Bolt Food.

Obsah pokračuje pod reklamou

Prioritu pre Wolt má aktuálne budovanie virtuálneho obchodného domu, z ktorého si môžu zákazníci objednať potraviny, drogériu, kvety či elektroniku. Hneď po donáške jedál totiž najväčší podiel v objednávkach tvoria práve potraviny. Wolt v oblasti donášky potravín prevádzkuje vlastný Wolt Market, no zároveň pri doručovaní objednávok spolupracuje aj s partnermi Tesco, Billa či Coop Jednota.

Spoločnosť Wolt očakáva, že podiel q-commerce v predaji potravín sa v niektorých krajinách Európy do roku 2030 zvýši až na 30 % z celkového objemu nákupov potravín.

Napriek tomu, že trh s okamžitou donáškou potravín prechádza na Slovensku aj v zahraničí racionalizáciou,, Wolt Market plánujeme naďalej rozširovať. Najbližšie otvárame ďalšiu prevádzku v Bratislave” uvádza Jana Trnovská, generálna riaditeľka Wolt Market ČR a SR.

Wolt na rastúce ceny tovaru reaguje rozširovaním sortimentu do rôznych cenových kategórií, ako aj vytvorením špeciálnej selekcie, kde bude niekoľko základných potravín za dlhodobo znížené ceny.

Kým v roku 2019 Wolt na Slovensku začínal so 70 reštauráciami, dnes už spolupracuje s viac ako 2 200 partnermi. Aby spoločnosť mohla naďalej expandovať do menších miest, začala v nich ponúkať službu Vlastné doručenie. Tá umožní reštauráciám, ktoré už majú vlastných kuriérov, využívať Wolt na správu objednávok a poskytovanie podpory zákazníkom. Wolt aktuálne túto službu ponúka v 7 lokalitách.

Popri tom Wolt rozvíja svoju ďalšiu službu zvanú Wolt pre firmy, ktorá umožňuje spoločnostiam objednávať cez Wolt na faktúru. V pláne je aj spustenie služby Wolt Drive, v rámci ktorej môžu firmy alebo e-shopy využiť pre svojich zákazníkov expresnú donášku cez partnerských kuriérov Woltu.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.