Spoločnosť Corning je dobre známa vďaka výrobe vysoko odolných displejov Gorilla Glass, ktoré nájdeme na nespočetných smartfónoch aj tabletoch po celom svete. Slúžia dobre a dotykové displeje si skutočne takúto technológiu skla odolného voči poškriabaniu a rozbitiu žiadajú. Ale na displejoch, aj na samotnom krycom skle je stále čo zlepšovať. Ani vývojári v Corningu preto nespia na vavrínoch a pracujú na rôznych technologických vylepšeniach.
O novinkách firma informovala na poslednom podujatí MIT Mobile Technology Summit, kde predstavila ďalšiu generáciu odolného skla pre dotykové displeje. Vďaka neuveriteľnej transparentnosti, ktorá je len o jedno percento nižšia než čistý vzduch, prenesie sklo prakticky celý jas displeja bez strát. Transparentnosť však určite nie je používateľmi moderných technológií vnímaná ako problém a rovnako zrejme nikto nedokáže subjektívne vnímať uvedené zlepšenie transparentnosti. Naopak, do kategórie marketingových trikov nepatrí zdokonalenie anireflexných vlastností povrchu. Odrazivosť totiž hlavne pri priamom osvetlení spôsobuje skutočné problémy a výrazne sťažuje čitateľnosť displejov. Nové Gorilla Glass bude v tomto smere výrazne lepšie, ako ukazuje obrázok.
Gorilla Glass novej generácie bude mať potešiteľné antireflexné vlastnosti. „Diera“ v strede je v skutočnosti kruh z nového skla.
No a do tretice všetko dobré, malo by platiť. V tomto prípade však Corning, podľa môjho názoru, šliapol vedľa. Alebo si len jednoducho robí srandu? Obávam sa, že nie a antibakteriálnu úpravu nového skla myslí úplne vážne. Nové sklo nás ma totiž „zachrániť“ pred miliardami baktérií, ktorým sme dnes na displejoch smartfónov vystavení napospas. Likvidácia baktérií síce nefunguje tak razantne, ako pri chemických čističoch záchodov na báze chlórových, alebo fosforečných kyselín, ale do dvoch hodín by mala väčšina baktérií zahynúť.
Ak ste doteraz netušili, že znečistený displej mobilu bol váš hlavný mikrobiologický problém, nevadí. Vaše obavy vylieči Corning s novým sklom, ktoré by sa malo v mobiloch a v tabletoch objaviť niekedy do dvoch rokov. Dovtedy mobil oblizujte len v nevyhnutných prípadoch. Vlastne, radšej si na to ani nezvykajte. Napadla ma totiž kacírska myšlienka – bude vôbec mobil so sterilným displejom bezpečný, keď všade inde na jeho kryte sa budú spokojne množiť miliardy baktérií a iných drobných kamošov? Ale tu sa otvára ďalšia trhová príležitosť.
Celý „antibakteriálny nápad“ pripomína typickú schému marketingu, ktorá sa, žiaľ, často vyskytuje v západnej civilizácii posledných desaťročí: „vyľakať – ukľudniť – ponúknuť“. Dočkáme sa nejakej dezinfekčnej kozmetiky na mobily a všetky ostatné predmety, ktoré sa nám dostávajú do rúk, alebo skúsime skôr nejaký lepší vtip?
Foto: TalkAndroid , phoneArena.com