Reklama

MWC 2014 | Ericsson vyvinul „hovoriaci“ papier

Juraj Procházka

Elektronický papier nalepený na produkte, sa vďaka vytlačenej elektronike dokáže pripojiť na internet a automaticky vyhľadať požadované informácie. Na váš smartfón sa pripojí po dotyku prstom, takže telo poslúži ako prepojovací kábel, a odošle do smartfónu identifikačné údaje. Podľa Ericssonu sa novinka uplatní v mnohých oblastiach života.

ericsson-connected_paper

So zaujímavou novinkou prišla na MWC  2014 v Barcelone švédska spoločnosť Ericsson, keď predstavila koncept tzv. elektronického pripojeného papiera. Connected paper má oproti známemu elektronickému papieru e-paper podstatne iné určenie, vlastnosti, aj podstatu. V tomto prípade nejde o novú formu displeja na zobrazovanie informácií, ale skôr o inteligentnú etiketu, ktorá prenesie informácie ukryté na extrémne tenkom tlačenom čipe do vášho smartfónu. Ten slúži ako zobrazovacia jednotka, pričom telo je spúšťačom, aj prenosovým médiom pre informácie.

Ako to funguje? Jednoducho. Prstom sa dotknete papierovej nálepky na obale tovaru, alebo na visačke s novým pulóvrom a na smartfóne v druhej ruke sa okamžite objaví informácia o zložení, dátume spotreby, vhodnosti pre vašu diétu, alebo zdravotný stav, prípadne o ďalších vlastnostiach tovaru. Elektronika ukrytá v papieri sa o všetko postará – pozrite si prezentačný videoklip.

Prúžok papiera má z jednej strany klasickú reklamnú potlač, na druhej však ukrýva čip, tlačenú batériu, dotykový senzor, aj anténu. Pripojenie papiera na mobilné zariadenie sa aktivuje dotykom prsta a prostredníctvom vášho tela pošle svoju identitu do smartfónu vo vašej ruke alebo vo vrecku. Zariadenie si na základe prijatej informácie na internete okamžite a automaticky vyhľadá súvisiacu informáciu.

Podľa Ericssonu toto riešenie v blízkej budúcnosti nájde svoje uplatnenie v mnohých oblastiach nášho života, napríklad vo farmácii, zdravotníctve, v módnom, či automobilovom priemysle, v médiách, alebo v zábave.

Náš komentár:

Priznám sa, že po prvotnom prekvapení z inovatívneho nápadu (Telo ako spúšťač a vodič? Zaujímavé!) prišli rozpaky. Inovácie nemusia vždy nevyhnutne prinášať novú a vyššiu kvalitu. Vezmime si plastové fľaše, či slávne Tetra Pak-y. Trvanlivosť a nízka hmotnosť tovarov je vykúpená v porovnaní so sklenenými fľašami environmentálnou záťažou a zníženou kvalitou potravín. Aj keď za „mŕtvu hmotu“ UHT mlieka nemôže obal, akosi to už nedokážeme oddeliť. Pivo predávané v PET fľašiach si žiadny pivný gurmán nikdy nekúpi atď.

Ale k „pripojenému papieru“. Na pohľad geniálna a prevratná novinka pri inom uhle pohľadu nie je vôbec taká unikátna. Z hľadiska vlastností ide o kombináciu RFID visačky a QR kódu. Keďže, zdá sa, z čipu v etikete lezú len ID údaje a samotné informácie si smartfón ťahá z internetu, aký rozdiel prináša nový nápad oproti zavedeným, jednoduchým a lacným QR kódom? Jedine vyššiu cenu a potrebu zanechať na krabici sušienok odtlačok prsta, namiesto namierenia kamery smartfónu na QR kód. A ako to vidíte vy?

Za možnosť priniesť vám spravodajstvo priamo z výstavy MWC 2014 ďakujeme spoločnosti Samsung Electronics, ktorá hradí cestu a pobyt redaktora TECHBOX. Živé fotografie a videá vám prinášame vďaka Olympusu OM-D E-M1.

Zdroj, foto a video: Ericsson

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.