Reklama

Microsoft učí AI generovať hry v reálnom čase, urobil veľký pokrok

Mužské ruky držiace herný ovládač DualSense, v pozadí na televízore beží hra Crash Bandicoot
Zdroj | JESHOOTS.COM
Stanislav Vinc
Mužské ruky držiace herný ovládač DualSense, v pozadí na televízore beží hra Crash Bandicoot
Zdroj | JESHOOTS.COM
Zdroj | JESHOOTS.COM

Súčasné hry je najprv potrebné navrhnúť, vytvoriť im grafický štýl a pohyby postáv a naprogramovať, než sa dostanú do rúk hráčov, ktorí v nich majú k dispozícii zväčša vopred vytvorený obsah.

Generatívna umelá inteligencia so sebou však prináša aj možnosť tvorby hier takzvane „za pochodu“. Hráči by tak v praxi namiesto programu interagovali s videom, ktorý hru len vizuálne imituje.

Výskumná divízia Microsoft Research predstavila prvý generatívny model pre hernú tvorbu, ktorý dokáže generovať hernú grafiku, akcie ovládača, alebo aj oboje. Model Muse vytvoril v spolupráci s herným štúdiom Ninja Theory na základe dát z hry Bleeding Edge.

Obsah pokračuje pod reklamou

Podkladové dáta pre tréning umelej inteligencie pochádzajú priamo od hráčov, ktorí so zberom ich herných aktivít súhlasili v rámci podmienok používania hry. Microsoft tak získal databázu viac ako 1 miliardy obrazov a záznamov o akciách, ktoré zodpovedajú vyše 7 rokom nepretržitého hrania hry.

Tento súbor dát umožnil modelu Muse naučiť sa predpovedať, ako sa hra bude vyvíjať na základe vstupných údajov od hráča. V režime „world made mode“ model po poskytnutí krátkej ukážky ľudského hrania generuje plynulé pokračovanie hernej scény vrátane animácií, akcií a reakcií herného prostredia. Muse tak dokáže nielen napodobniť existujúce záznamy, ale aj generovať nové sekvencie, aké by sa mohli objaviť aj v hre.

Podobne ako všetky modely pre generovanie videí, aj Muse mal spočiatku veľký problém udržať obraz konzistentný po dobu viac než niekoľkých snímok. Microsoft tak musel skokovo navýšiť tréningovú kapacitu svojich serverov, kde vymenil pôvodné V100 GPU clustre za jednotky H100 a tréning predĺžil z z 10 tisícov na viac 1 milión hodín.

Microsoft sprístupnil model Muse ako open-source, vrátane tréningových dát a kódu, v rámci služby Azure AI Foundry. Vývojári majú k dispozícii prototyp programu „WHAM Demonstrator“, ktorý dokáže generovať nové interaktívne herné sekvencie už z niekoľkých snímok existujúceho videa.

Zverejnený program generuje výsledné video z niekoľkých vopred nahraných vstupov hráča, avšak stále príliš pomaly na to, aby to šlo považovať za plynulý herný zážitok. Za zatvorenými dverami však už Microsoft podľa portálu Ars Technica novinárom predviedol prototyp nástroja postaveného na tomto modeli už s generovaním obsahu v reálnom čase. Je ale potrebné dodať, že výsledné video má zatiaľ rozlíšenie iba 300 x 180 pixelov a aj v tomto rozlíšení svojou kvalitou pripomína skôr nejasný sen, než skutočný gameplay.

Microsoft verí, že Muse predstavuje spôsob, akým môžu v budúcnosti vznikať nové interaktívne herné zážitky. Namiesto vopred naprogramovaných sekvencií by mohla AI dynamicky generovať obsah, prispôsobovať sa hráčom a na vyžiadanie vytvárať jedinečné herné svety pre každého hráča zvlášť.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.