Mercedes-Benz vynovil svoj top-end elektromobil EQS. Po sci-fi vyzerajúcej prvej generácii pôsobí limuzína dospelejšie a uhladenejšie. Vďačí za to hlavne novej prednej maske, ktorá hoci je stále plná, má naznačené klasické rebrovanie.
Svetelný podpis cez celú prednú masku, ale aj zadné združené svetlá ostáva zachovaný. Predsalen sa sci-fi podtón (oproti klasickému S-ku) nemôže vytratiť.
Veľkou novinkou je absencia obrovského loga vpredu, ktoré nahradilo decentné, ale zato na prvý pohľad rozpoznateľné vztýčené logo ako pri klasických vozidlách Mercedes-Benz.
Výraznou novinkou je zvýšenie kapacity batérie. Zo 108,4 kWh narástla hodnota až na 118 kWh. Model EQS 450 4MATIC má zvládnuť 791 km, model EQS 450+ už dokonca prekročí 800 km, presnejšie dokáže podľa WLTP prejsť 814 km.
V modeloch 4MATIC je po novom vysokovoltové odpojovacie zariadenie (DCU), ktoré v závislosti od jazdy a potrebného výkonu automaticky odpája elektrický motor na prednej náprave. Pri nízkom zaťažení iniciuje prepnutie do jazdného režimu 4×2, pričom sa odpája predný pohon a zapája iba zadný. Dôvodom je hlavne šetrenie energie a zvyšovanie dojazdu.
Zaujímavá drobnosť je, že výrazne narástlo zaťaženie prívesu. Narástlo zo 750 na 1 700 kg. EQS môže ťahať nielen karavan, ale aj príves s koňmi a podobne.
Až extrémne znie, že EQS prichádza s funkciou, ktorá z času na čas zapojí do jazdy brzdové kotúče. Je to kvôli ešte vyššiemu podielu rekuperácie pri každodennej prevádzke, kedy sa brzdové kotúče prakticky nepoužívajú.
V Mercedes-Benz zároveň neustále zvyšujú komfort hlavne pre pasažierov vzadu: „Vozidlá EQS, ktoré sú vybavené voliteľným balíkom komfortu vzadu plus s riaditeľskými sedadlami, majú teraz na pravej strane vzadu špeciálnu zošikmenú opierku chodidiel. Je umiestnená medzi koľajničkami predného sedadla a výrazne zvyšuje komfort cestujúcich na zadných sedadlách.“
Samozrejmosťou je aj možnosť sklopenia predného sedadla spolujazdca, aby pasažier vzadu získal maximum miesta na nohy. Novinkou je možnosť vyhrievania sedadiel s vyhrievaním zátylku a pliec vzadu. Pasažierov vzadu má potešiť aj pneumatické nastavovanie hĺbky sedadla, ale aj možnosť úpravy sklonu operadla od 27 do 36 stupňov.
Aj vpredu si ale cestujúci užijú svoj maximálny komfort. Navyše hyperobrazovka MBUX je teraz súčasťou sériovej výbavy modelu EQS. V sériovej výbave je už aj tepelné čerpadlo, ale aj predpríprava na digitálny kľúč s balíkom KEYLESS-GO.
Nový model EQS sedan si môžete objednať od 25. apríla 2024, pričom základné ceny zostávajú napriek novinkám a výbave nezmenené. Stále pritom platí záruka, ale aj servis na 6 rokov alebo 90 000 km, podľa toho, čo nastane skôr. Veľkým bonusom je možnosť nabíjania v sieti IONITY na rok zadarmo. Žiaľ, na Slovensku nabíjačiek IONITY máme veľmi málo.
Zároveň 25. apríla 2024 sa začne aj predaj mimoriadnej edície sedanu EQS s názvom MANUFAKTUR Selection: „Táto exkluzívna verzia je nalakovaná lakom obsidiánová čierna metalíza. Alternatívne sú k dispozícii aj farby exteriéru opalitová biela MANUFAKTUR bright a nočná čierna MANUFAKTUR magno. Sériovo dodávaný exteriér Electric Art zahŕňa styling AMG a nové obloženie chladiča s pochrómovanými aplikáciami a stojatou hviezdou na kapote. Na vozidle sú namontované 53,3-centimetrové (21-palcové) disky AMG z ľahkej zliatiny s mnoholúčovým dizajnom.
Sériová výbava ďalej zahŕňa balík komfortu vzadu plus s riaditeľskými sedadlami, balík zadných sedadiel plus s klimatizovaním zadných sedadiel, ako aj interiérový balík MANUFAKTUR, ktorý obsahuje špeciálne čalúnenie MANUFAKTUR v koži napa Exklusiv v sýtobielej/čiernej farbe. K prvkom špecifickým pre túto edíciu patria dodatočné vankúše s kontrastným ozdobným švom, striebrosivou obrubou a ružovozlatou výšivkou, vankúše opierok hlavy s vyšitou hviezdou Mercedes v ružovozlatej farbe, ako aj nástupné lišty. Tie majú čierny naparený povlak, osvetlený nápis Mercedes-Benz a vzor Mercedes-Benz. Podlahové rohože majú vyšitú hviezdu Mercedes a lemovanie v sýtobielej farbe s ružovozlatou výšivkou.“