Legislatívne brzdy brániace v nasadení autonómneho riadenia do praxe sa pomaly uvoľňujú. Mercedes-Benz získal ako prvý na svete povolenie pre použitie autonómneho riadenia vozidla 3. úrovne na verejných komunikáciách, zatiaľ však iba v zápchach na nemeckých diaľniciach.
Mercedes bude môcť na svojich domovských diaľniciach nasadiť do praxe autonómny systém riadenia zvaný DRIVE PILOT. Splnil totiž podmienky článku 157 globálnych automobilových regulácií a potrebnú pečiatku dostal aj od nemeckých úradov. Ide o malý krok k dlhoročne sľubovanej budúcnosti automobilovej prepravy.
Funkcia DRIVE PILOT bude najprv dostupná vo vozidlách Mercedes-Benz Triedy S a pravdepodobne aj v jej elektrickom deriváte EQS už v prvej polovici budúceho roka. Použiť ju budú môcť na 8 197 kilometroch vybraných diaľnic a aj to iba do rýchlosti 60 km/h. V praxi tak autonómne riadenie bude možné aktivovať iba v dopravných zápchach.
V tomto prípade nejde o zbytočné legislatívne obmedzenie, systém autonómneho riadenia 3. úrovne je stavaný presne na tieto situácie, teda na dopravné zápchy. Vodič už síce pri jeho používaní nemusí držať ruky na volante, no v praxi musí byť pripravený kedykoľvek prevziať kontrolu nad vozidlom. Táto podmienka sa vytráca až pri 4. a 5. úrovni autonómnych systémov riadenia.
Pokiaľ vodič nezareaguje na výzvu na prevzatie riadenia, systém automaticky spustí bezpečnostný manéver, aktivuje výstražné znamenie a vozidlo bezpečne odstaví na krajnicu. Pri ďalšej absencii reakcie zo strany vodiča vozidlo privolá záchranné zložky, ktorým pre potreby pomoci vodičovi odomkne dvere i okná.
Mercedes stavil pri svojom autonómnom systéme DRIVE PILOT na pokročilý radarový systém LiDAR. Konkurenčná Tesla, ktorá predáva svoj autonómny systém Autopilot s prísľubom jeho budúceho zlepšenia už od roku 2014, sa naopak radarov vzdala a vo svojich autách už využíva výhradne iba kamery.
Autonómny systém 3. úrovne plánuje Mercedes v dohľadnej dobe rozšíriť aj na ďalšie trhy vrátane Spojených štátov a Číny, kde už údajne v tejto chvíli prebiehajú ostré testy. Získanie potrebných povolení v Nemecku trvalo automobilke zhruba pol roka.