- #Umelá inteligencia
- 3 min.
- 9.8.2024
Ľudia nemajú šancu, humanoidný robot od BMW vie skladať podvozky
Nasadenie robotov v továrňach nie je žiadnou novinkou. Bez nich by sme jazdili na oveľa poruchovejších autách za väčšie ceny. No nasadenie humanoidných robotov? To už je iná pieseň.
Dnes sa už vo veľkom testujú roboty, ktoré majú okrem dvoch ramien aj dve nohy, čiže sú naozaj podobní postave človeka. BMW ich už vyskúšal vo svojej fabrike v Spartanburgu v Južnej Karolíne.
BMW otestovalo do akej miery sa dá integrovať humanoidný robot do výrobného procesu. Koncern zisťoval, akým spôsobom môže nechať Figure 02 komunikovať so softvérom výrobnej linky, ako i s ľudskými pracovníkmi. Získané poznatky pomáhajú nastaviť parametre tak, aby sa mohli neskôr pridať do výrobného procesu.
Výrobný závod BMW v Spartanburgu je najväčším exportérom automobilov v USA, zamestnáva až 11 000 ľudí.
Akú prácu dostal Figure 02? Robot mal za úlohu vkladať plechové diely do prípravkov v rámci procesu výroby podvozku. BMW hovorí, že na tento úkon je nutná osobitá zručnosť a zároveň je to pre ľudí ergonomicky nepríjemná a namáhavá práca.
Po skonečení testov robot v Spartanburgu nepracuje. BMW nemá určený žiadny presný harmonogram na pridanie humanoidných robotov do výrobných liniek. „Vývoj v oblasti robotiky je veľmi sľubný. S počiatočnou testovacou prevádzkou teraz určujeme možné aplikácie pre humanoidné roboty vo výrobe. Chceme túto technológiu sprevádzať od vývoja až po industrializáciu,“ povedal Milan Nedeljković, člen predstavenstva BMW zodpovedný za výrobu.
Podľa spoločnosti Figure je model 02 najpokročilejším humanoidným robotom na svete, aký je aktuálne dostupný na trhu. Kombinácia pohyblivosti dvoch nôh a pokročilej obratnosti znamená, že Figure 02 je ideálny na použitie v oblastiach s fyzicky náročnými, nebezpečnými alebo opakujúcimi sa procesmi. Figure 02 sa môže pochváliť trojnásobným výkonom spracovania ako jeho predchodca, vylepšenou hlasovou komunikáciou, kvalitnejšími kamerami, mikrofónmi a senzormi, vysokovýkonnou batériou a rukami štvrtej generácie.
S humanoidnými robotmi už roky experimentujú výrobcovia automobilov, spomenúť môžeme Hondu, či Hyundai. Chcú, aby vykonávali opakujúcu sa a nebezpečnú prácu na montážnych linkách. Úplne prvé nasadenie robotov sa datuje do roku 1961 na výrobnej linke General Motors, kde vykonávali niektoré zvary.
TECHBOX.sk môže za predaj produktu v článku získať províziu formou affiliate programov.