Reklama

Lexus LF-30 Electrified má byť budúcnosťou japonskej značky

Zdroj | Lexus
Števo Porubský
Zdroj | Lexus
Zdroj | Lexus

Luxusná divízia automobilky Toyota, značka Lexus, na domácom autosalóne predstavila svoju víziu automobilu budúcnosti. Ostré línie na vozidlách Lexus poznáme aj dnes, no to, čo ukazuje koncept LF-30 Electrified je celkom slušný extrém.

Zdroj | Lexus

Ako píše samotný výrobca: „Cieľom dnes predstavenej vízie „Lexus Electrified“ je dosiahnuť významný posun výkonových charakteristík, ovládania i radosti za volantom – hoci sa mobilita naprieč spoločnosťou postupne mení s nástupom autonómneho riadenia a elektrifikácie vozidiel.“

Zdroj | Lexus

O pohon sa majú starať elektromotory na, resp. v každom z kolies. Vonkajší vzhľad vozidla má vyjadrovať energiu, ktorá vraj vychádza z kolies posadených až do rohov karosérie. Celkový výkon má byť 400 koní, krútiaci moment dosiahne maximálne 700 Nm. Na stovku koncept zrýchli za 3,8 sekundy, maximálne vie ísť 200 km/h. Na jedno nabitie má LF-30 Electrified prejsť 500 km (podľa WLTP).

Zdroj | Lexus

Na nabíjanie batérií s kapacitou 110 kWh má slúžiť bezdrôtová nabíjačka v spodnej časti vozidla. Káblom je možné nabíjať batériu do 150 kW. Súčasťou výbavy má byť aj systém hospodárenia s energiami na báze umelej inteligencie, umožňujúci optimálnu distribúciu elektriny medzi vozidlom a domácnosťou, a taktiež reguláciu nabíjania koordinovanú s každodenným časovým rozvrhom používateľa.

Zdroj | Lexus

Krivky ikonického „vretena Lexus“ sú votkané do skla v okne, plynule sa tiahnuceho od prednej časti až po zadok, atletických blatníkov, rovnako tak ako svetlometov v tvare krídel. Zaujímavosťou je predná časť. Farba čelnej partie vozidla a luminiscenčné vzory pomáhajú pri pohľade zvonku rozpoznať, či sa vozidlo pohybuje v bežnom režime (t. j. vodič sa venuje riadeniu), alebo v režime autonómneho riadenia.

Zdroj | Lexus

Vďaka precíznemu riadeniu elektromotorov možno v reálnom čase regulovať polohu karosérie, a to spôsobom, ktorý by pri klasickom automobile nebol možný. Tento vyspelý systém budúcnosti má zabezpečovať precíznu kontrolu hnacej sily elektromotorov s vysokým krútiacim momentom, a uspôsobovať tak polohu karosérie vozidla v súlade s vnímaním človeka.

Zdroj | Lexus

Kokpit vozidla bol navrhnutý podľa novej dizajnovej koncepcie „Tazuna“. Cieľom interiéru s dôrazom na autonómne riadenie a ďalšie nové technológie je zas naplno prejaviť distingvovaný svetonázor značky Lexus. Nový interiér má naznačovať smer luxusu budúcej generácie s využitím udržateľných materiálov v snahe znižovať dosahy na životné prostredie.

V priestore podlahy a ovládačov volantu sa používa tradičný japonský materiál Jakisugi (zuhoľnatené cédrové drevo). Pri výrobe plisovaných výplní dverí bol zase do vlákien zapracovaný recyklovaný kov.

Zdroj | Lexus

Výsledkom má byť priestor, v ktorom sa vodič môže plne sústrediť na riadenie a súčasne ovládať najrôznejšie funkcie. Vodič pritom používa rozhranie budúcej generácie, ako napr. ovládanie gestami a prepracované odovzdávanie informácií vozidla pomocou rozšírenej reality (AR). 

Zdroj | Lexus

Zadné sedadlá sa vďaka technológii umelých svalov tvarovo prispôsobujú postave pasažiera a môžu tiež podporovať rôzne režimy, napr. sklopenie, relaxáciu alebo funkcie výstrahy. Sklenená strecha nad zadnými sedadlami ponúka funkciu hlasového ovládania a gestami ovládaný displej „SkyGate“, ktorý s využitím rozšírenej reality zobrazuje najrôznejšie druhy informácií.

Zdroj | Lexus

O ozvučenie budúcej generácie sa má starať audiosystém Mark Levinson. Reproduktory vstavané do opierok hláv poskytujú optimálne ozvučenie a zároveň disponujú funkciou potlačovania hluku.

Priehľadnosť bočných okien je možné plynule upravovať, a poskytnúť tak pasažierom široký rozhľad dookola, rovnako tak ako vysokú mieru súkromia v noci či iných situáciách.

Zdroj | Lexus

S predstavením Lexus LF-30 Electrified automobilka potvrdila, že počas novembra chce predstaviť svoj prvý plne elektrický model. Zároveň začiatkom budúcej dekády chce automobilka predstaviť aj svoj prvý plug-in hybrid a do roku 2025 chce mať všetky svoje modely aj elektrifikované. To znamená, že okrem bežného pohonu budú disponovať aj hybridnou, alebo plne elektrickou verziou.

Čerešničkou na torte je podporný dron Lexus Airporter. Ten dokáže pomocou autonómneho ovládania napríklad nezávisle dopraviť batožinu od prahu dverí domu až do kufra vozidla. 

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.