Všeobecne by sa mohlo zdať, že automobilky prinášajú každých zhruba 6-8 rokov na trh novú generáciu svojich najpopulárnejších modelov. Prieskum portálu Motor1 však ukazuje, že to nie je štandardom pre každú značku.
Do úvahy bolo pri tomto prieskume braných 705 modelov od 30 výrobcov z celého sveta. Prvá priečka neprekvapí až tak, ako tá druhá.
Aj bez dôkladného prieskumu by ste po chvíľke zamyslenia možno prišli na to, že portfólio s priemerne najvyšším vekom modelov, má ruská Lada. Nový model predstavila naposledy v roku 2015 (Vesta), zatiaľ čo ten najstarší (4×4) ešte v roku 1977 a predáva ho dodnes.
Priemerný vek portfólia automobilky Lada je tak necelých 19 rokov. Druhú priečku si však prekvapivo podelila automobilka Tesla s imidžom inovatívnej značky s menej známou indickou značkou Mahindra. Priemerný vek ich portfólia je 7,8 roka.
Nedá sa povedať, že by Tesla, alebo aj ostatní výrobcovia na popredných priečkach rebríčka, úplne spali na vavrínoch. Ich nelichotivé umiestnenie však spôsobil fakt, že Motor1 pri hodnotení veku jednotlivých modelov nebral do úvahy facelifty, úpravy alebo akékoľvek vylepšenia, ale iba nespochybniteľné príchody nových generácií.
Nie je napokon až tak veľkým prekvapením, že najmladšie portfólio majú mladé čínske automobilky NIO a XPeng, ku ktorým sa vďaka svojmu osekanému portfólio iba na dva modely priplietol aj ISUZU.
Na ďalších priečkach za nimi s pomerne mladými portfóliami nasleduje Subaru, Honda a Hyundai. Zaujímavý pohľad je aj na rebríček automobiliek, ktoré majú vo svojom portfóliu viac ako 20 modelov. V takom prípade rebríčku najstarších vedie Nissan, Stellantis a Renault.