Reklama

Konektor Tesla Supercharger prekvapuje extrémnymi výkonmi

Zdroj | Tesla
Igor Neštrák
Zdroj | Tesla
Zdroj | Tesla

Elektromobily kalifornského výrobcu Tesla brázdia cesty Severnej Ameriky už viac ako 10 rokov. Tesla od počiatkov používa vlastný konektor nabíjania, ktorému v poslednom období začína konkurovať konektor typu CCS, ktorým sú vybavené všetky elektromobily predávané v Európe.

Tesla len pred nedávnom oznámila, že svoj nabíjací konektor pre elektromobily sprístupňuje aj pre ostatné automobilky. V nádeji, že svoj konektor povýši na nový štandard v Severnej Amerike, Tesla aktuálne zverejnila bližšie informácie o svojom nabíjacom konektore.

S otvorením vlastného nabíjacieho konektora Tesla potvrdila, že jej Supercharger je oveľa výkonnejší, než sme si predtým mysleli, poukazuje na výkonový potenciál až 900 kW. Nabíjací konektor je schopný prevádzky v dvoch verziách pri napätí 500 alebo 1000 V. Ide o novú informáciu, pričom Tesla úspešne prevádzkuje tento nabíjací štandard s prúdom 900 A, ktorý nie je chladený kvapalinou.

Obsah pokračuje pod reklamou

Pri spomínanom napätí 1000 V a elektrickom prúde 900 A by tento konektor mal byť schopný dosahovať nabíjací výkon 900 kW, čo je viac ako trojnásobok aktuálneho výkonu. Je to aj jeden z argumentov, aby tento nový nabíjací štandard označovaný ako NACS nahradil v Severnej Amerike európsky štandard CCS.

Nabíjací konektor NACS má aktuálne najväčšie zastúpenie v USA. Jeden konektor ponúka pomalé AC a zároveň rýchle DC nabíjanie s výkonom takmer 1 MW. Nemá žiadne pohyblivé časti, v porovnaní s CCS má polovičnú veľkosť a dosahuje dvojnásobný výkon. Tento konektor nepoužíva len samotná Tesla ale aj ďalší americký startup Aptera.

NACS je najbežnejším štandardom nabíjania v Severnej Amerike: počet vozidiel NACS prevyšuje CCS v pomere dva ku jednej a sieť Supercharger spoločnosti Tesla má o 60 % viac staníc NACS ako všetky siete vybavené CCS dohromady. Vláda USA pred nedávnom oznámila dotácie na nabíjacie stanice, avšak s podmienkou, že nabíjacia stanica musí byť určená pre viacerých výrobcov elektromobilov.

Týmto kritériom zostala Tesla výrazne diskriminovaná a do značnej mieri sa to snaží eliminovať sprístupnením konektora NACS pre ostatné automobilky. Ako však zareagujú konkurenčné automobilky zatiaľ nie je známe a uvidíme, či tento krok automobilky Tesla bude správny.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.