Reklama

Konečne rodinné auto na elektrinu, ktoré nestojí viac ako rodinný dom?

Zdroj | Ford
Števo Porubský
Zdroj | Ford
Zdroj | Ford

Tesla Model X či Tesla Model S sú takpovediac ideálne rodinné autá. Ponúkajú veľa miest na sedenie (7), majú obrovský kufor, keď to potrebujete a ďalší kufor je aj vpredu. Majú ale jednu chybu, za ich cenu si postavíte rodinný dom.

Nový Ford E-Tourneo Courier na to ide inak. Vyzerá ako SUV, no je to rodinný minivan kompletne na elektrický pohon. Má ale niekoľko nedostatkov. Prvým je dostupnosť – koncom budúceho roka.

Obsah pokračuje pod reklamou

Druhým nedostatkom je fakt, že čosi podobné tu už máme v podobe elektrického Citroën BERLINGO. Aby som bol presný, už dnes tu máme to isté. Citroën a Ford totiž zdieľajú rovnakú platformu. Obe malé elektrické dodávky stoja na skateboardovej platforme s 100 kW elektromotorom s 50 kWh batériou. Tú je možné nabíjať cez 11 kW AC nabíjačku vo vnútri vozidla, alebo cez 100 kW DC nabíjačku.

Zdroj | Ford

Ford o novinke hovorí: „Vozidlo E-Tourneo Courier bolo od základu vyvinuté s cieľom poskytnúť priestranný a praktický dizajn v obratnom a kompaktnom vyhotovení. Krátke previsy a priame, priamočiare línie posilňujú vizuálnu šírku a robustnosť exteriéru, zatiaľ čo predná časť, ktorá je určená len pre elektrické vozidlá, je vybavená futuristicky vyzerajúcou svetelnou lištou pozdĺž celého vozidla a maskou chladiča s chrómovanými kosoštvorcovými prvkami charakteristickou pre značku Ford. E-Tourneo Courier je k dispozícii s celým radom štýlových sériových možností vrátane výrazného variantu Active s kontrastnou farbou strechy, lištami blatníkov, strešnými nosičmi a unikátnymi tkaninami použitými na sedadlách.“

„Modely vo verzii Active možno exkluzívne špecifikovať s kontrastnou farbou strechy – ako na SUV Ford Bronco SUV – a štandardne sú vybavené jedinečnými 17-palcovými zliatinovými diskami kolies, strešným
nosičom, lištami blatníkov, ochrannými prahovými lištami a unikátnymi tkaninami použitými na sedadlách, ktoré zdôrazňujú vplyv hraničného ducha tohto modelu,“
dopĺňa Ford vo svojej správe.

Zdroj | Ford

Potešiť má variabilný vnútorný priestor pre 5 pasažierov s možnosťou zväčšovania batožinového priestoru sklápaním zadných sedačiek (60/40). Kufor má byť až o 44 % väčší ako u predchodcu a po sklopení zadných sedadiel sa do nového Tournea zmestí i celý bicykel bez nutnosti jeho skladania. Odkladacích priestorov je v novinke bohate, nechýba ani tzv. frunk, teda predný kufor. Ten má objem 44 litrov.

Pred vodičom je jeden displej, v stredovej konzole druhý, dotykový displej s uhlopriečkou 12 palcov. V novinke je minimum tlačidiel, aspoň čo sa stredového tunela týka, najviac tlačidiel je na volante. Zvyšok sa ovláda prakticky iba cez dotykový displej.

Zdroj | Ford

Samozrejmosťou má byť bezdrôtové Android Auto a Apple CarPlay, poteší aj bezdrôtová nabíjačka pre smartfóny. Operačným systémom je SYNC 4 od Fordu.

Zdroj | Ford

Tretí problém nového Ford E-Tourneo Courier nie je to, že sa bude vyrábať v meste Craiova v Rumunsku, ale to, že to bude až od druhej polovice roku 2024 a na trhu sa objaví koncom roka 2024. Cena zatiaľ nie je známa, elektrický Citroën BERLINGO na našom trhu stojí od 33 tisíc eur. Ford bude ale určite drahší.

E-Tourneo Courier je pritom jedným z 10 plne elektrických vozidiel, ktoré sa spoločnosť Ford zaviazala ponúkať na európskom trhu do roku 2024, keďže jej cieľom je dosiahnuť nulové emisie pri predaji všetkých vozidiel v regióne do roku 2035.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.