Čínsky producent elektromobilov NIO, ktorý svoju továreň na výmenné stanice akumulátorov priniesol do Maďarska, predstavil kombi určené výhradne pre európsky trh. Kombi NIO ET5 bolo vyvinuté špeciálne pre európsky trh, no predávať sa bude aj v Číne.
Karosárske verzie kombi nezaznamenávajú veľké predajné výsledky na trhoch ako sú Čína a USA, ale v Európe zostávajú veľmi populárne napriek tomu, že pomaly strácajú podiel na trhu v prospech SUV. Okrem modelov MG MG5 EV a Porsche Taycan Sport/Cross nie je v ponuke žiadne iné elektrické kombi.
Ďalším zástupcom bude čoskoro NIO ET5 Kombi s elektrickým pohonom, ktoré vo svojej verzii sedan je konkurentom Tesly Model 3. Svoje prvé elektrické kombi v najbližšej dobe plánuje na trh uviesť aj koncern Stellantis prostredníctvom modelu Peugeot 308 SW vo verzii s batériovým elektrickým pohonom.
Prvé fotografie NIO ET5 vo verzii kombi zverejnilo čínske ministerstvo priemyslu a informačných technológií (MIIT) ako súčasť homologizácie. Dizajnovo tento model v prednej časti vyzerá rovnako ako sedan NIO ET5, zatiaľ čo bočný pohľad odhaľuje dlhšiu a menej zvlnenú líniu strechy.
Nad zadným sklom je veľkorysý strešný spojler, ktorý je vybavený aj malým stieračom. Na vozidle sa nachádzajú známe prvky dizajnového jazyka NIO vrátane zadných svetiel a svetelnej lišty, ktorá ich spája, a športového nárazníka so vzduchovým difúzorom v spodnej časti.
Kombi NIO ET5 je rovnako veľké ako sedan a ponúkne tri veľkosti batérie. Základom je 75 kWh batéria s NMC-LFP chémiou, variant s dlhým dojazdom obsahuje 100 kWh batériu, zatiaľ čo variant s ultra dlhým dojazdom využíva 150 kWh batériu.
Rovnako ako všetky vozidlá NIO, aj kombi ET5 bude podporovať technológiu výmeny batérií. Vozidlo bude zdieľať motory aj so sedanom, pričom všetky varianty budú vybavené dvojmotorovým usporiadaním kombinujúcim 150 kW motor na prednej náprave a 210 kW motor na zadnej náprave. Maximálny kombinovaný výkon je 360 kW (482 k).
NIO zatiaľ nezverejnilo názov modelu, ale zamestnanec výrobcu pre CarNewsChina uviedol, že sa bude volať ET5 Touring. Výroba bude prebiehať v továrni JAC-Nio v Hefei, zatiaľ čo sedan ET5 sa vyrába v NeoParku, v závode, ktorý je v úplnom vlastníctve NIO.