Bavorská automobilka nepredstavila iba elektrickú verziu prémiového kombíku, ale aj klasické verzie so spaľovacími a vznetovými motormi. Nás však najviac zaujíma práve plne elektrická verzia, ktorá je stále svetovým unikátom.
Elektrických automobilov v kategórii kombi je menej ako šafranu. Na trhu máme MG5 Electric, chystá sa aj NIO ET5 Touring, ale aj ID7 Wagon. Ak by sme chceli čosi extra prémiové, za kombi môžeme považovať aj Porsche Taycan Sport Turismo. A tým končíme.
Až dodnes. BMW totiž ukázalo svoje prvé plne elektrické kombi zo série 5, konkrétne BMW i5 Touring. To bude takmer identické s modelom typu sedan. Rozdiel je, samozrejme, v objeme batožinového priestoru a mierne i dojazdu.
Objem kufra má byť 570 litrov (sedan 490 l), resp. 1 700 litrov po sklopení zadných sedačiek. Slušné na prémiový elektromobil.
Verzia Touring má rozmery 5 060 x 1 900 x 1 515 mm, rázvor je 3 metre bez 5 milimetrov. To je na milimeter presne so sedanom. Narástla iba pohotovostná hmotnosť o zhruba 50 kg. Novinkou je príplatkové elektronicky aktivované ťažné zariadenie. i5 Touring môže ťahať 1,5-2-tonové prívesy.
Samozrejmosťou je známa roletka, ktorá už ale asi nebude v sebe ukrývať aj bezpečnostnú sieť ako v predošlých modeloch. Zaberie v kufri ale menej miesta.
Sedadlá bude možné sklápať v pomere 40:20:40, v prípade prevážania dlhých predmetov ako sú lyže či snowboard, je možné sklopiť iba stredovú časť. Tunel s vakom na lyže bude snáď ako príplatková výbava.
Azda väčšieho presklenia sa dočká aj príplatková strecha, ktorej sklo siaha až nad hlavy pasažierov na zadných sedadlách.
Interiér ostal inak bez zmeny. Čaká na vás veľký duálny displej (12,3″ + 14,9″) s natočením na vodiča a najnovším systémom iDrive s widgetmi.
V predaji budú dve verzie – BMW i5 eDrive40 Touring a BMW i5 M60 xDrive Touring.
Nižší model ponúkne 250 kW výkon v športovom režime s krútiacim momentom 400 Nm. Stovku dá za 6,1 sekundy (o 0,1 s. pomalšie ako sedan) a maximálnu rýchlosť dosiahne pri 193 km/h. Výrobca tvrdí, že so spotrebou 16,5-19,3 kWh/100 km mu 81,2 kWh batéria vystačí na 483, resp. 560 km jazdy (sedan 499 – 579 km). Následne si ju môžete dobiť 22 kW výkonom (za príplatok) na AC alebo 205 kW výkonom na DC nabíjačkách. Pohotovostná hmotnosť je v 2 255 kg.
M-kový model ponúkne 442 kW výkon s až 795 Nm krútiacim momentom. Keďže ide o xDrive, ponúkne pohon oboch náprav, pričom na oboch nápravách je elektrický motor. Na stovku zrýchli za 3,9 sekundy a ručička na tachometri sa zastaví na 230 km/h. Aj kvôli výkonu narástla spotreba na 18,3 – 20,8 kWh/100 km a teda dojazd s 81,2 kWh batériou je maximálne 506 km. Batéria sa aj tu nabíja 22 kW (AC) za príplatok alebo 205 kW (DC). Pohotovostná hmotnosť je v tomto prípade 2 425 kg.
Časom by mohla pribudnúť aj verzia i5 xDrive40 Touring s výkonom 290 kW, pohonom všetkých kolies a dojazdom okolo 520 km.
Základná verzia i5 eDrive40 Touring by mala stáť o tisícku viac, teda okolo 72 500 €. M-ková verzia vyjde na vyše 102 000 €.