Peugeot prinesie na výstavu do Ženevy špeciálny športový koncept hybridného sedanu, kde elegantne spojil nadčasový dizajn so slušným výkonom a s pohonom všetkých kolies, o ktorý sa stará turbomotor s dvoma elektromotormi.
Aj Peugeot spája budúcnosť svojich automobilov s elektrickým pohonom. Svoju najnovšiu víziu pretavil do novej produktovej línie a ukázal koncept sedanu 508 Sport Engineered, kde sa nachádzajú až tri pohonné jednotky.
Spaľovací motor s výkonom 147 kW poháňa prednú nápravu, kde pridáva pomocnú ruku 80 kW elektromotor. Zadnú nápravu má na starosti 147 kW elektromotor.
Celkový výkon tohto tria je 295 kW s maximálnym krútiacim momentom 500 Nm. Vysokému výkonu boli prispôsobené 380 mm odvetrávané kotúčové brzdy.
Úpravami prešiel aj podvozok, vzadu sa znížil o 12 mm a vpredu o 24 mm. Model dostal tvrdšie pruženie a rozšírený rozchod kolies s pneumatikami Michelin Pilot Sport 4S rozmerov 245/35 R20.
Peugeot 508 Sport Engineered môže dosiahnuť rýchlosť z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy. Najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená do 250 km/h. V hybridnom režime sľubuje výrobca emisie len 49 g CO²/km, čo by po prepočte znamenalo spotrebu 2,1 l na 100 km.
Batéria s kapacitou 11,8 kW sa dá nabíjať z bežnej elektrickej siete, Peugeot udáva dojazd do 50 km.
Interiér sa nesie v dizajne i-Cockpit so švíkmi svetlozelenej farby, umelou kožou Alcantara či asymetrickým volantom. Zobrazovanie informácií má na starosti 12,3-palcová prístrojová doska, ktorej sekunduje 10-palcový dotykový displej.
Aby sa tento koncept odlíšil od bežných modelov série 508, Peugeot nainštaloval spätné zrkadlá z karbónových vlákien, prepracoval predný nárazník a zadnému pribudol difúzor. Aerodynamiku hybridu vylepšujú krídelká na zadných stĺpikoch.
Peugeot pripravuje výraznú elektrifikáciu celého svojho portfólia a jeho výkonné elektromobily by sme mohli vidieť už na budúci rok. Sympatický Peugeot 508 Sport Engineered sa síce nedostane do sériovej výroby, ale ukazuje nám sľubnú budúcnosť motorizmu, možnosti technológií a predstavy výrobcu.