Reklama

Koenigsegg Gemera HV8 bude s 2 300 koňmi najvýkonnejším autom na cestách!

Zdroj | Koenigsegg
Števo Porubský
Zdroj | Koenigsegg
Zdroj | Koenigsegg

Švédsky Koenigsegg prekvapil predstavením celkom novej špecifikácie pre svoj už dávno ohlásený 4-miestny hyperšportový automobil. Okrem elektromotora ho bude poháňať vpred aj 8-valcový obor.

Celkový výkon špeciálnej príplatkovej verzie HV8 už aj tak unikátneho modelu Gemera bude viac ako 2 300 konských síl! Pôjde tak o najvýkonnejšie sériovo vyrábané auto s legalizáciou na cesty na svete.

Zodpovie tomu ale aj cena! Tá v základnej verzii TFG prekonáva 1,5 milióna eur, za tento malý zázrak s obrovským výkonom, ktorý sa inžinierom v Koenigseggu podaril, si budúci majitelia priplatia minimálne pol milióna eur navyše.

Obsah pokračuje pod reklamou
Zdroj | Koenigsegg

Čistá šialenosť!

Koenigsegg Gemera je už v základe šialené auto. Má tvar hyperšportového vozidla, má dvoje krídlových dverí, ale zato až 4 plnohodnotné miesta na sedenie! Dve vpredu, dve vzadu, pričom každé miesto má jednu ešte unikátnejšiu vychytávku – držiak na teplé alebo studené nápoje. V aute je tak 8 (!) držiakov na nápoje. Lebo veď nikdy neviete kto z posádky bude chcieť v aute mať teplý alebo studený drink…

Zdroj | Koenigsegg

To je ale len začiatok toho, čo všetko Gemera má. Ide pritom o rodinné auto! Zadné sedačky majú aj ISOFIX a ani kufor s obmejom 200 litrov nie je na takýto typ auta malý. Viac o Gemere nájdete v článku z predstavenia, alebo vo videu nižšie.

Základnú verziu TFG poháňa Tiny Friendly Giant (2-litrový 3-valec s dvomi turbami) s výkonom 600 koní. Po novom však bude Gemera mať už len jeden elektromotor s názvom Dark Matter. Má len 39 kg, no produkovať bude 800 koní a celkový výkon sústavy bude 1 400 koní. Je to menej ako v prípade prvotnej verzie Gemery, no tá nová má byť ešte agilnejšia ako predchodca.

Zdroj | Koenigsegg

Navyše z Koenigsegg Jesko inžinieri zobrali najunikátnejšiu prevodovku sveta – Light Speed Transmission (LST), mierne ju upravili (nazvali ju Light Speed Tourbillon Transmission) a vložili ju do Gemery. Aj vďaka nej je Gemera s dvomi motormi vzadu stále štvorkolka a nechýba ani natáčanie všetkých 4 kolies či vektorovanie krútiaceho momentu.

Gemera HV8

Verzia HV8 už ale nie je ani čistá šialenosť. Koenigseggu totiž nestačil TFG motor a tak inžinieri ešte o trochu prerobili veľký 5-litrový 8-valec z ešte šialenejšieho modelu Jesko. Upravený motor Hot V8 produkuje 1 500 koní a 1 500 Nm pri 5 000 otáčkach za minútu.

Aj tento je spriahnutý (aj nemusí byť) s elektromotorom Dark Matter a tak je celkový výkon Koenigsegg Gemera HV8 zvýšil na 2 300 koní s 2 750 Nm krútiacim momentom. Mimochodom, Dark Metter živí len 14 kWh 800 V batéria, ktorá mu dovoľuje prejsť na čisto elektrický pohon 50 km.

Čerešnička na záver, Gemera HV8 má pomer výkonu a hmotnosti na úrovni 1,11 hp/kg!

Zdroj | Koenigsegg
Obsah pokračuje pod reklamou

Koenigsegg Gemera sa bude ručne vyrábať v novom závode, alebo skôr galérii Gripen Atelier s plochou 11 000 m2. Tu ju začnú vyrábať koncom budúceho roka, pričom prvé kusy budú zákazníkom dodané v priebehu roku 2025.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.