- #Konferencie
- 6 min.
- 20.3.2017
Kickoff IX.: Jarnú sezónu workshopov otvorili top mentori zo sveta e-commerce
Vo štvrtok 2. 3. 2017 sa konal v novovybudovanom bratislavskom centre inovácií Binariu otvárací event Pricemania Academy Kickoff IX. Deviaty ročník tejto úspešnej akcie otvoril jarnú sezónu workshopov Pricemania Academy vo veľkom štýle. Hostia si mohli vypočuť štyri zaujímavé prednášky od top mentorov z oblasti online marketingu a e-commerce.
Sériu prednášok otvoril odborník na produktovú analytiku, Honza Mayer. Počas svojej prednášky Honza vysvetlil, že zmyslom analýzy konkurencie je najmä poučenie sa z cudzích úspechov alebo chýb na získanie konkurenčnej výhody.
Následne hostí previedol procesom analýzy konkurencie a ukázal najznámejšie nástroje, ktoré prevádzkovateľom e-shopov značne uľahčia prácu. Na záver prednášky sa Honza venoval často skloňovanej téme – ako správne zvoliť ceny na e-shope.
Posolstvo z tejto časti prednášky znie: „Nejde o to byť najlacnejší, ale mať porovnateľné ceny s adekvátnymi konkurentami.“
Ako druhý spíker sa predstavil Pavel Ungr, český expert na SEO a online marketing. Vo svojej prednáške „Kto nie je mobilný, podpísal si ortieľ smrti v e-commerce“ upozorňoval na nevyhnutnosť e-shopov prispôsobiť sa novému trendu a optimalizovať svoju webovú stránku pre mobilné telefóny.
Následne sa venoval jednotlivým faktorom, ktoré sú v rámci SEO pre mobily dôležité, predstavil AMP weby, mobilné aplikácie, penalizácie za obťažovanie mobilných užívateľov a mobilný index.
Používateľský dizajn na Kickoffe reprezentoval Jan Kvasnička, uznávaný český UX dizajnér a zástanca myšlienky „Nenúťte používateľov premýšľať.“ Honza priniesol veľmi praktickú prednášku na tému UX pre mobilné telefóny. Nadviazal tak na Pavla Ungra a znovu zdôraznil nutnosť vytvárať weby optimalizované pre mobilné zariadenia.
Hostia sa na ukážkach slovenských a českých e-shopov dozvedeli optimálnu pozíciu menu pri mobilnom zobrazení, pravidlá pop-up okien, ako docieliť jednoznačnosť odkazov či správny dizajn filtrovania, stránkovania, košíka či objednávky.
Jan sa podelil o veľa zaujímavých tipov. Vedeli ste, že cena do objednávkového tlačidla nepatrí alebo že slidovanie do strán takmer nikto nepoužíva? Svoju prednášku Honza uzatvoril slovami, že neexistuje jeden správny návod. Kľúčom je každú zmenu testovať a merať a až na základe výsledkov robiť rozhodnutia.
Nabitú zostavu spíkrov uzatvoril Michal Pastier, kreatívny riaditeľ a spoluzakladateľ neustále oceňovanej reklamnej agentúry Zaraguza. Vo svojej inšpiratívnej prednáške sa Michal zameral na kreativitu v online svete.
Za pomoci desiatich zaujímavých príbehov ukázal hosťom ako sa dajú dáta využiť na tvorbu jedinečnej kampane a preraziť tak vo svete konkurencie. Myslíte si, že nezáleží na tom, či herečka, ktorú do kampane obsadíte, bude blondína alebo bruneta? Michal ukázal, že záleží!
Za najúspešnejšími kampaňami nie je len výborný nápad, ale aj hodiny analýzy dát od cieľovej skupiny. Michal uzatvoril svoju prednášku ako aj celú oficiálnu časť deviateho ročníka Kickoffu vetou: „Dáta nie sú čísla, dáta nie sú grafy, dáta sú príbehy.“
Po ukončení oficiálnej časti mali hostia možnosť vyhrať hodnotné ceny v tombole či informovať sa v stánkoch partnerov Kickoffu ako získať benefity pre svoj online biznis. Nechýbal samozrejme priestor na networking doplnený chutným cateringom a ochutnávkou pezinských vín značky Farebné vinárstvo.
Kickoff IX. úspešne odštartoval jarnú sezónu školení Pricemania Academy, ktorá účastníkom prinesie praktické know-how na interaktívnych workshopoch na témy ako Google Analytics, sociálne siete, SEO, Google Adwords a mnoho ďalšieho.
Prvé školenie jarnej sezóny na tému Google Analytics pre začiatočníkov sa uskutoční už 21.03.2017. Kalendár ďalších školení si môžete pozrieť na stránke Pricemania Academy.
Nezachytili ste akciu alebo ste sa nemohli zúčastniť? Aby vám neunikla žiadna novinka zo sveta e-commerce, videozáznam z prednášok, konaných počas Kickoff IX., si môžete pozrieť na blogu Pricemanie.
Zostrih z predchádzajúceho Kickoff VIII môžete vidieť v nasledujúcom videu.
Pricemania Academy je prvý komplexný vzdelávací program pre oblasť e-commerce a online marketingu na Slovensku, ktorý bol spustený v roku 2013. Formou interaktívnych workshopov vedených skúsenými profesionálmi z praxe vás prevedie problematikou online biznisu tak, aby ste nadobudnuté poznatky a zručnosti vedeli okamžite využiť v praxi.
Počas uplynulých ôsmich sezón sme zrealizovali už 100+ workshopov, vyškolili 800+ marketérov a e-shopárov, poskytli 60+ individuálnych konzultácií, a to všetko s 99,7 % spokojnosťou účastníkov.
Hlavný partner projektu: ui42
Partneri: DHL, AdBOOST, Zásielkovňa, 0100campus, Digitálna garáž, Business Cloud