Implementovanie pokročilých technológií do áut je nesmierne nutné kvôli zníženiu nehodovosti na cestách. Nadácia Americkej automobilovej asociácie (AAA) pre bezpečnosť premávky podporuje výskumníkov z University of North Carolina.
Tí vypracovali modely koľkým nehodám, zraneniam a úmrtiam v motorových vozidlách by technológia ADAS pravdepodobne zabránila v priebehu nasledujúcich 30 rokov, pričom sa zamerali na vdáta z rokov od 2017 do 2019, teda éry pred pandémiou.
Zistili, že do roku 2050 by technológia ADAS mohla zabrániť 27 miliónom nehôd, 14 miliónom zranení a až 250 000 úmrtiam. To sa rovná 16-percentnému poklesu nehôd a zranení a 22-percentnému poklesu smrteľných nehôd.
Treba to však brať s rezervou, pretože nikto nevie, ako bude vyzerať prostredie vozidiel a nábeh technológií ADAS. Štúdia AAA pri modelovaní zvažovala dynamický ADAS ako adaptívny tempomat a automatické núdzové brzdenie. Ide o systémy úrovne 2, ktoré dokážu riadiť, brzdiť a zrýchľovať vozidlo, na rozdiel od nedynamickej technológie úrovne 0, ako sú adaptívne svetlá a cúvacie senzory.
Aktívne asistenčné systémy riadenia menej pomáhajú vodičom a viac zasahujú. Výskumníci najazdili s niekoľkými vozidlami vybavenými ADAS viac ako 6 000 km po verejných komunikáciách a na uzavretej trati, zistili, že aktívny asistenčný systém má v priemere každých 12 km nejaký problém.
Systémy čiastočnej automatizácie môžu spôsobiť, že dlhé jazdy budú menšou záťažou, ale neexistuje žiadny dôkaz, že robia jazdu bezpečnejšou. V skutočnosti to môže byť naopak, ak systémy nemajú dostatočné zabezpečenie.
Nová štúdia poznamenala, že spotrebitelia by mohli využiť určitú asistenciu aj pred nastúpením do auta, pretože nemusia rozumieť fungovaniu a obmedzeniam funkcie, ako je adaptívny tempomat. Úplné bezpečnostné výhody ADAS sa neuskutočnia, pokiaľ ich spotrebiteľ úplne nepochopí.