Reklama

Keď cena nehrá rolu. Toto sú najdrahšie autá, ktoré sa kedy predali

Zdroj | TECHBOX/ChatGPT
Michal Sobek
Zdroj | TECHBOX/ChatGPT
Zdroj | TECHBOX/ChatGPT

Pri pohľade na ceny niektorých produktov sa človeku až rozum zastavuje. Technológie, ktoré kedysi slúžili len praktickému účelu, sa dnes vďaka svojmu veku, výnimočnosti či príbehu stávajú zberateľskými klenotmi.

Aj preto sme sa rozhodli priniesť vám nový miniseriál o najdrahších veciach v technologickom svete, ktoré sa predali za doslova neuveriteľné sumy. V prvej časti sa pozrieme na autá.

Nepôjde však o bežné nové modely v showroomoch, ale o vozidlá, ktoré sa predali v aukciách. Práve tam totiž padajú rekordy, o ktorých sa v bežnej predajni ani nesníva. Zozbierali sme päticu najdrahších áut histórie, ktoré zmenili majiteľa za desiatky miliónov dolárov.

Obsah pokračuje pod reklamou
1.

Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé

142,7 milióna dolárov

Absolútnym kráľom aukčného sveta je Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé z roku 1955, ktorý sa v máji 2022 predal za neuveriteľných 142,7 milióna dolárov. Predaj prebehol počas exkluzívnej aukcie RM Sotheby’s priamo v múzeu značky Mercedes-Benz v Stuttgarte. Išlo o internú udalosť pre pozvaných zberateľov, kde bol predaný jeden z dvoch vyrobených exemplárov.

Tento automobil je pomenovaný po inžinierovi Rudolfovi Uhlenhautovi a vychádza z pretekárskeho modelu W196 R, pričom disponuje 3,0-litrovým radovým osemvalcom a dosahoval maximálnu rýchlosť až 290 km/h. Auto nikdy nesúťažilo, no jeho hodnota spočíva v mimoriadnej technickej vyspelosti, historickom význame a extrémnej vzácnosti.

2.

Ferrari 250 GTO

70 miliónov dolárov

Na druhom mieste sa umiestnilo legendárne Ferrari 250 GTO z roku 1962, ktoré bolo v roku 2018 predané za približne 70 miliónov dolárov. Vyrobených bolo len 36 kusov a toto konkrétne auto sa považuje za jeden z najdôležitejších modelov, aké značka Ferrari kedy vytvorila.

Pod kapotou sa ukrýva 3,0-litrový 12-valcový motor Colombo V12 s výkonom okolo 300 koní. Auto si získalo slávu aj vďaka svojim pretekárskym úspechom, pretože dominovalo v sérii Tour de France Automobile a súťažilo aj na Le Mans. Jeho výnimočnosť ešte viac podčiarkuje fakt, že medzi jeho majiteľmi boli slávne osobnosti ako Ralph Lauren či Nick Mason z Pink Floyd.

3.

Mercedes-Benz W196 R

53 miliónov dolárov

Tretím najdrahším autom histórie je Mercedes-Benz W196 R, ktorý bol vydražený v roku 2013 v rámci prestížneho podujatia Bonhams na Goodwood Festival of Speed. Za tento historický monopost Formuly 1 zaplatil nový majiteľ viac než 53 miliónov dolárov.

Auto má výnimočný význam v dejinách motoršportu, pretože ho pilotoval samotný Juan Manuel Fangio, päťnásobný majster sveta. V sezóne 1954 s týmto autom vyhral niekoľko veľkých cien. Technicky bol model prevratný, priniesol priame vstrekovanie paliva, nezávislé zavesenie kolies a aerodynamický dizajn.

4.

Ferrari 330 LM

51,7 milióna dolárov

Na štvrtom mieste figuruje Ferrari 330 LM, známe tiež ako 250 GTO by Scaglietti, ktoré sa v novembri 2023 vydražilo v New Yorku za 51,7 milióna dolárov. Ide o mimoriadne cenný kus, je to totiž jediné GTO, ktoré súťažilo pod hlavičkou továrenského tímu Ferrari priamo na 24-hodinových pretekoch v Le Mans.

Obsah pokračuje pod reklamou

Dizajn karosérie navrhlo prestížne štúdio Scaglietti a auto kombinuje pretekársku DNA s elegantnou estetikou. Jeho hodnota rastie nielen kvôli historickému významu, ale aj kvôli technickej vyspelosti a výnimočne zachovanému stavu.

5.

Ferrari 335 Sport Scaglietti

35,7 milióna dolárov

Piate miesto patrí Ferrari 335 Sport Scaglietti z roku 1957, ktoré sa v roku 2016 predalo v Paríži za 35,7 milióna dolárov. Tento model je vzácny nielen počtom vyrobených kusov, ale aj svojou bohatou pretekárskou históriou, zúčastnil sa legendárnych podujatí ako Mille Miglia, 24h Le Mans či Sebring.

Auto poháňa 4,1-litrový motor V12 s výkonom približne 400 koní, čo bolo na svoju dobu extrémne. Karoséria bola opäť dielom karosárne Scaglietti a patrí medzi najkrajšie exempláre 50. rokov. Zaujímavosťou je, že auto dlhé roky patrilo do prestížnej súkromnej zbierky francúzskeho zberateľa Pierra Bardinona.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.