Niektoré krajiny nie sú k veteránom a ich zvýšeným emisiám zhovievavé, inokedy je problém v samotnom pohone, ktorý sa nedarí obnoviť do pôvodného stavu tak, aby fungoval spoľahlivo. Riešením pre takéto prípady môže byť ich moderná elektrifikácia.
Na takéto úkony sa špecializuje aj floridská spoločnosť E.C.D. Automotive Design, ktorá začala najprv takto oživovať staré Land Rovery. Dnes má už ale v rukách druhú generáciu svojej elektrickej platformy, s ktorou dokáže elektrifikovať prakticky akýkoľvek model.
Keď spoločnosť E.C.D. začala s elektrifikáciou starých Land Roverov, ich štedrý priestor jej z pohľadu používaných komponentov vyhovoval. Spoločnosť sa totiž spoliehala na repasované batériové články získané z elektromobilu Tesla Model S, ktoré boli umiestnené v dvoch veľkých škatuliach, jedna v motorovom priestore a druhá v tom batožinovom.
Prvá generácia ich elektrického pohonu bola ale nielen priveľká a zložitá na implementáciu do iných modelov, ale chýbala jej aj podpora rýchleho DC nabíjania. Tieto neduhy sa spoločnosti podarilo vyladiť pri druhej generácii, ktorá už rýchle nabíjanie podporuje a ktorú je už zároveň možné vtesnať do akéhokoľvek modelu, napríklad aj do nedávno elektrifikovaného modelu Jaguar E-Type.
Spoločnosti sa podarilo vyvinúť tak flexibilnú pohonnú a napájaciu jednotku, že kvôli nej nie je potrebné robiť žiadne štrukturálne zmeny na vozidle. Dôkazom toho je nedávny prípad, kedy si napokon majiteľ takto elektrifikovaného veterána zmenu pohonu rozmyslel a pod kapotu si nechal napokon naspäť namontovať spaľovací motor V8.
E.C.D. na rozdiel od iných spoločností, ktoré sa venujú podobným úpravám, nevyužíva na elektrifikácu tzv. skateboardovú platformu. Tá by podľa spoločnosti mohla veterán ochudobniť o svoj pôvodný jazdný charakter. Spoločnosť tvrdí, že jej cieľom nie je predávať Tesla Model S s karosériou starých áut, ale skutočne elektrifikovať klasické modely.
Spoločnosť má aktuálne v ponuke modely Defender 90, Defender 110, Range Rover Classic a Jaguar E-Type, ktoré si možno v prekvapivo detailnom konfigurátore vybaviť nielen elektrifkým pohonom, ale aj spomínaným spaľovacím motorom V8, ktorý si podľa spoločnosti stále volí väčšina zákazníkov. Dôvodom pritom nebude ani tak cena, ako skôr snaha získať staro-novú legendu s klasickým pohonom, ešte kým je to možné.
Land Rover a Range Rover modely má spoločnosť nacenené na počiatočnú cenu 249 995 dolárov, za ktorú pod ich kapotu dostanete batériu s kapacitou 82 kWh. Tá by mala poskytovať dojazd niekde na úrovni 240 – 320 kilometrov, avšak jednať sa bude zrejme skôr o dojazd v mestách a na okresných cestách, nakoľko ich karosérie už tak dobre nespĺňajú dnešné aerodynamické štandardy potrebné pre efektívnu jazdu na diaľnici.
E-Type je vybavený len 42 kWh batériou, ktorej dojazd by mal dosahovať niekde dolnú hranicu spomínaných SUV modelov. Nevýhodu v podobe menšej karosérie a teda menšieho priestoru na batériu, tu E-Type tak celkom efektívne kompenzuje energeticky efektívnejšou karosériou.
Vďaka už prítomnému rýchlemu DC nabíjaniu by na nabitie z 10 na 80 % malo týmto modelom stačiť na nabíjačke stráviť menej ako 1 hodinu. Spoločnosť maximálny výkon ich nabíjania bližšie nešpecifikuje, no pri modeli E-Type pôjde zrejme o 50 a pri modeli Defender o 100 kW nabíjanie.