Reklama

Hyundai Santa Fe - 10 vecí, ktoré budete na tomto hybride milovať

Michal Spiegel

Kórejská elegancia, americké rozmery a európska spotreba. Tak by sa dal charakterizovať majestátny Hyundai Santa Fe, ktorý sme mali možnosť testovať. Poviem vám hneď na úvod, lúčenie bolo ťažké.

Miesto bežnej recenzie sme si pre vás pripravili 10 vecí, ktoré si na tomto hybride zamilujete. Samozrejme nájdete tu aj nedostatky a tie spomíname priamo vo vybraných bodoch.

Facelift na jednotku

Nový Hynudai Santa Fe prichádza po menšej „plastike“ na naše cesty a dizajn tohto masívneho SUV vám budú mnohí vodiči závidieť. Či už ide o prepracovanú prednú masku alebo dizajnové svetlomety, Hyundai Santa Fe si dal pri facelifte skutočne záležať. Veď si len porovnajte predchádzajúce generácie s tou súčasnou.

Zdroj | Hyundai

Ako spredu, tak aj zo zadnej strany vyzerá Santa Fe majestátne. Na rozmery 478 cm (dĺžka) x 189 cm (šírka) a 170 cm (výška) si budete pár dní zvykať, najmä pri snahe zaparkovať v meste či pri prejazde užšími uličkami. Na druhej strane sa budete v takomto aute cítiť neuveriteľne bezpečne, čo platí aj pre všetkých pasažierov. V interiéri máte navyše možnosť získať väčší batožinový priestor alebo ho vymeniť za ďalšie dve sedadlá.

Luxus kam sa pozriete

Prvé dojmy zo Santa Fe sú neskutočné. Už pri nasadaní na mäkké kožené sedadlá zistíte, že toto bude veľmi pohodlná jazda. Postarajú sa o ňu vynikajúce sedadlá s funkciou vyhrievania, ale aj chladenia cez prieduchy. Obzvlášť v nastupujúcich horúčavách oceníte chladenie, ktoré pri Hyundai funguje na jednotku.

V Hyundai Santa Fe mysleli aj na vyhrievanie volantu, ktoré pre tých čo majú skúsenosť, je funkcia na nezaplatenie. Dojmy z pohodlia v aute sú vynikajúce. Samozrejmosťou sú automatické nastavenia sedadiel so zapamätaním funkcie. Keď nasadnete, sedadlá sa posunú na vami prednastavenú úroveň, aby sa vám pohodlne šoférovalo.

Priestrannosť a pohodlie

Mohutné rozmery napovedajú, že v tomto aute sa budete cítiť výborne a neplatí to len pre vás ako vodiča, ale aj pre ostatných pasažierov, ktorých môže byť 5 aj 7 v závislosti od výberu konfigurácie sedadiel.

Zadní pasažieri budú pri prémiovejšej výbave odmenený vyhrievanými koženými sedadlami. Tí prední budú mať možností oveľa viac. Okrem bohatého nastavenia elektrických sedadiel, si môžete v prednej časti zapnúť spomínané vyhrievanie/chladenie a taktiež môžete využiť bezdrôtové nabíjanie smartfónu či bohatý úložný priestor v stredovej opierke, ale aj pod hlavným ovládacím centrom.

Pozrite si

Hyundai Tucson Hybrid – keď sa z „eco“ stáva nový normál

Ovládanie aj zvonku

Už keď prvýkrát držíte kľúčik od auta, všimnete si, že okrem štandardného odomykania či otvárania batožinového priestoru, disponuje ďalšími tlačidlami. Neveril som, kým som nevyskúšal, ale Hyundai Santa Fe môžete skutočne ovládať aj zvonku cez podržanie kľúča.

Okrem ohurovania priateľov, môžete túto funkciu využívať na vyparkovanie z úzkeho priestoru a poviem vám, pri rozmeroch vozidla sa s úzkymi priestormi budete stretávať pravidelne.

Bohatý, no trochu spomalený infotainment

Infotainement Hyundai Santa Fe tvorí 10,25″ dotyková obrazovka, kde nájdete množstvo rôznych možností. Od navigácie cez relaxačné funkcie až po multimédiá. Dokonca tu nájdete aj režim pre asistované parkovanie obsluhou. Aj keď sú možnosti skutočne bohaté, osobne som sa počas jazdy nevedel zbaviť pocitu, že Hyundai nevyladil všetky nedostatky, ktoré mohol. Navigácia reagovala spomalene a častokrát veľmi dlho hľadala cieľ, prípadne ho vôbec nenašla.

Z ďalších nedostatkov spomeniem absenciu bezdrôtového Apple CarPlay či Android Auto. V aute s takmer plnou výbavou za takmer 50 000 € už nechcete, aby vám trčal niekde kábel od smartfónu. Na druhej strane môžete siahnuť trochu nelogicky po menšom 8″ systéme a ten už bezdrôtový Apple CarPlay aj Android Auto má.

Aj z tohto dôvodu som skôr využíval klasické Bluetooth pripojenie. O audio sa postarala spoločnosť KRELL. Hyundai Santa Fe ponúka solídny audio zážitok posilnený skvelým odhlučnením. Samozrejme Harman Kardon alebo niektorá z iných značiek by možno Hyundaiu sedela viac a ešte viac by zlepšila zážitok.

Bezpečne a inteligentne

Keď som nasadal do nového Hyundai Santa Fe, premýšľal som, ako bude vyriešený pri takto veľkom aute výhľad a tiež senzor mŕtveho uhlu. Trvalo to len po prvé zapnutie smerovky. Okrem klasického trojuholníkového indikátora na spätnom zrkadle, sa vám vždy pri zapnutí smerových svetiel spustí kamera na pravom alebo ľavom boku a vy tak máte dokonalý výhľad na vaše okolie. Záber z kamery sa vám premieta priamo na prístrojovú dosku. Za túto funkciu Hyndaiu tlieskame.

Samozrejme nechýbajú ani ďalšie obľúbené funkcie ako výborný adaptívny tempomat s nastavením vzdialenosti, asistent sledovania jazdného pruhu, senzory proti kolízii či rôzne druhy parkovacích senzorov a kamier vrátane 360-uhlového pohľadu na auto. Hyundai Santa Fe robí všetko preto, aby ste s ním nemali problém zaparkovať.

Taktiež tu nájdete skvelý asistent na predchádzanie kolízií pri cúvaní. Hyundai myslel aj na zadných pasažierov, ktorých tvoria väčšinou deti. Preto tu nájdete automatické aktivovanie detskej poistky v prípade, že auto zaznamená vozidlá prechádzajúce zozadu či funkciu, ktorá vás upozorní pri vystupovaní, že v aute niekto ešte ostal sedieť.

Pozrite si

Nový Hyundai Santa Fe chce byť nielen vašim ochrancom

Head-up displej

Pri takto vybavenom aute nemôže chýbať ani head-up displej. Ten okrem rýchlosti upozorňuje aj na mŕtvy uhol malými indikátormi, vďaka ktorým viete, na ktorej strane si máte dať pozor pri odbočovaní.

Samozrejmosťou sú ďalšie informácie o dôležitých upozorneniach či aktuálnej úrovni nastavenia adaptívneho tempomatu.

Hybrid

Aj v juhokórejskom Hyundai si povedali, že to skúsia s hybridmi a vynovené Santa Fe prichádza s viacerými možnosťami vrátane plug-in hybridu a klasického hybridu. My sme mali možnosť vyskúšať práve ten klasický full hybrid, ktorý znižuje spotrebu a tiež vypustené emisie.

Elektromotor s výkonom 44,2 kW (60 k) zabezpečuje vyšší krútiaci moment a pri štarte očarí zrýchlením. Zaujímavosťou je samotná zotrvačnosť motora, ktorú pocítite pri prudkom zrýchlení. Celkovo dosahuje 1.6 T-GDi motor 169 kW alebo 230 konských síl.

Výsledkom bola priemerná spotreba na úrovni 7,4 litra, čo na takéto obrie vozidlo nie je také hrozné. Na diaľnici sa samozrejme vyšplhala bližšie k hodnote 8 litrov na 100 kilometrov.

Pripravený na relax

Po dlhom dni v práci nie je nič lepšie, než sadnúť za volant a zrelaxovať pri jazde. V Hyundai Santa Fe si to užijete dvojnásobne. Postará sa to výborné odhlučnenie. Aby toho nebolo málo, tak reproduktory Krell vám môžu okrem rádia či Bluetooth pripojenia, ponúknuť aj relaxačné zvuky.

Kvapky dažďa na streche, horiaci krb či pláž. To je iba časť z relaxačných zvukov, ktoré ponúka Hyundai priamo zabudovaný v systéme infotainmentu. Neodporúčam počúvať pokiaľ ste príliš fyzicky unavený, no ako relax počas jazdy ide o výbornú funkciu. Aby toho nebolo málo, pokiaľ vám vzadu spia vaše ratolesti, môžete si pomocou jednoduchej funkcie automaticky stíšiť predné a vypnúť zadné reproduktory tak, aby ste nikoho nezobudili.

Pozrite si

Vyskúšali sme nový Hyundai Santa Fe. Vydaril sa?

Bezstarostná jazda

Po najazdení stoviek kilometrov na novom Hyundai Santa Fe dostáva slovné spojenie „pôžitok z jazdy“ nový význam. Hyundai Santa Fe je auto ako stvorené na dlhé trasy a až ma mrzelo, že som s ním jazdil prevažne len po hlavnom meste a okolí.

Pohodlná a bezstarostná jazda navyše neplatí iba pri cestovaní po bežných komunikáciách. Cez šikovné koliesko si viete okrem bežných režimov ako je Eco, Sport a Smart, nastaviť aj jeden z troch režimov určených do ťažších podmienok ako piesok, blato a sneh. Pohon 4×4 spolu so správne vybraným režimom sa postará o to, aby bolo vozidlo maximálne prispôsobené terénu. Pokiaľ hľadáte auto do každého terénu, v ktorom sa budete cítiť vždy pohodlne, potom je Hyundai Santa Fe ideálna voľba.

Pozrite si

RECENZIA – technika v novej generácii Hyundai Santa Fe

Pokiaľ vás Hyundai Santa Fe zaujal, kúpiť sa dá už od 35 390 €. V prípade, že budete chcieť hybrid, priplatíte si minimálne 7 100 €. V našom prípade, kedy sme mali takmer plnú výbavu, cena auta atakuje hranicu 50 000 €. Či je to málo alebo veľa, to už necháme na vaše posúdenie. My len môžeme potvrdiť, že za túto cenu dostanete prvotriedne SUV, ktoré je dokonalé takmer po všetkých stránkach.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.