Reklama

Heureka prináša zobrazovanie zliav, tých reálnych, mimo obchodníkov

Zdroj | Getty Images | Unsplash
Števo Porubský
Zdroj | Getty Images | Unsplash
Zdroj | Getty Images | Unsplash

Porovnávač cien Heureka.sk prišiel s unikátnou novinkou – zobrazením zliav pri jednotlivých produktoch. Nie pri všetkých a už vôbec nie pri tých, ktoré označili zľavou e-shopy. Má na to vlastný mechanizmus.

Vďaka svojim rozsiahlym dátam, ktoré o tisíckach produktov má, dokáže porovnávač na základe vlastných zistení určiť, ktoré produkty sú naozaj zlacnené a iba tým priradí aj značku „zľava“.

Heureka.sk tak už okrem zobrazenia historického vývoja cien dokáže pri produktoch určiť, či sú lacnejšie alebo nie. Porovnávač totiž podľa vlastných slov priebežne sleduje vývoj cien pri všetkých zalistovaných produktoch a vo chvíli, kedy zistí pokles ceny, produkt označí štítkom “zľava”. Zľava na Heureke teda znamená skutočné a overené zníženie ceny a nie zľavu deklarovanú obchodníkom.

Obsah pokračuje pod reklamou
Pozrite si

Falošné zľavy a recenzie vraj skončili. Uvidíme či naozaj

A hoci falošné zľavy sú už po novom zakázané, stále sú obchodníci, ktorý nové pravidlá veselo porušujú.
“Naša novinka pomôže nielen tým, ktorí sú citliví na cenu alebo radi nakupujú tovar v zľave, ale umožní aj zviditeľniť zľavové akcie jednotlivým e-shopom. Táto inovácia poskytuje zákazníkom možnosť lepšie sa orientovať v zľavách a je ďalším krokom k tomu, aby bola Heureka pre zákazníkov i naďalej spoľahlivým a praktickým pomocníkom a radcom pre ich online nákupy,” hovorí David Chmelař.

Zľavy je možné zobraziť aj súhrne. Stačí v ľavom stĺpci konkrétnej kategórie či série produktov zakliknúť „Zľava“ a zobrazia sa len tie produkty, ktoré majú od Heureky štítok „zľava“. Dokonca môžete v stručnom popise vidieť aj koľko e-shopov má daný produkt v zľave. Škoda však, že nie je možné aj zoraďovať produkty podľa výšky zliav.

Ako to funguje?

Monitorovanie zliav ale žiaľ funguje iba za posledných 30 dní, takže k produktom, ktoré zlacneli napríklad od uvedenia na trh sa inak ako prácnym klikaním nedostanete. Na druhej strane je veľká šanca, že aj produkt, ktorý zlacnel za posledných 30 dní má ešte výraznejšiu zľavu oproti cene, kedy prišiel na trh. Týka sa to hlavne smartfónov, ktorých ceny od uvedenia na trh neustále klesajú a klesajú ešte výraznejšie, keď príde na trh ich nástupca.

A ako to presne funguje? Heureka.sk si za každý deň sa ukladá minimálnu cenu produktu, pričom „tento súbor dát je následne zoradený od najnižšej po najvyššiu hodnotu a prevedie sa spriemerovanie prostredných desiatich hodnôt (11. až 20.).“ Pokiaľ teda cena produkty za posledných 30 dní klesla, o čom má Heureka.sk spomínané interné záznamy, označí ho štítkom „zľava“. Ten ale dostanú iba produkty, ktorých zľava je minimálne 5 % a maximálna 80 %. Zároveň produkty musia mať minimálne 30-dňovú históriu cien, teda musia byť mesiac zalistované v Heureke.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.