Spomínate si na spoločnosť Italdesign dizajnéra Giorgetta Giugiara? Legendárne dizajnérske štúdio z Talianska dnes už vlastní koncern Volkswagen, no Giorgetto Giugiaro zo scény nezmizol. Naopak, založil si so synom novú značku, GFG Style. V Ženeve predstavili novinku, vraj hyper-SUV Kangaroo. Čo si pod týmto máme predstaviť?
Otázne je, prečo Giorgetto Giugiaro nazval svoj športový elektromobil práve Klokan (Kangaroo). Na zamyslenie…
Nielen názov je pritom na zamyslenie. Novinka je nezvyčajná z každého uhla či už toho dizajnového, ale aj technického. Hyper-SUV? Zvláštne pomenovanie vozidla s celkovým výkonom 482 koní (360 kW) a krútiacim momentom 680 Nm. Dvojica elektromotorov poháňa obe nápravy, pričom obe sa natáčajú s volantom.
Batéria s kapacitou 90 kWh má zas dodať dostatok elektriny pre vyše 450 km jazdy. Nie ale športovej, skôr tej bežnej. A to Kangaroo dokáže vyletieť z miesta na stovku za 3,5 sekundy. Maximálna rýchlosť má byť obmedzená na 250 km/h.
GFG Style Kangaroo má mať ale iné prednosti, ako 99% superšportových vozidiel. Má sa dokázať pohybovať v akomkoľvek teréne. Už v základe má pomerne veľkú svetlú výšku 140 mm, tá sa dá pomocou hydrauliky ešte zvýšiť na až 260 mm.
Kangaroo tak môže byť aj SUV, ťažkým terénom ale určite neprejde už len kvôli pneumatikám. Tie majú mimochodom až 22 palcov. Technickou lahôdkou je dvojpružinové pruženie s trojsmerovým hydraulickým aktívnym tlmičom.
Inou zvláštnosťou SUV Kangaroo je fakt, že je iba pre dvoch cestujúcich. Z SUV sme zvyknutí, že sa doň zmestia minimálne 4 pasažieri. Tí vystupujú opäť cez nezvyčajne riešené dvere – bočný panel sa vysúva dohora, no zároveň sa otvára dohora aj polovica strechy. To však môže byť veľkým plusom, keďže do superšportov je problematické sa nielen dostať, ale aj vystúpiť.
Aby toho nebolo málo, nezvyčajné sú aj zadné smerovky či cúvacie svetlo. Smerovky sa rozsvietia v zadnej mriežke so skrytými LEDkami v obrovskej šípke vľavo, alebo vpravo. Cúvacie svetlo na renderoch zobrazené neexistuje.
Na streche v strede má byť aj niekoľko snímačov a kamier, ktoré majú zabezpečovať podklady pre autonómny systém vozidla. Ďalšie kamery sú v blatníkoch, v časti s bočnými smerovkami.
V interiéri sú ďalšie nezvyčajné riešenia. Napríklad pred vodičom sú dva displeje, tretí je v stredovej konzole, ktorá nemá žiadne hardvérové tlačidlá. Látky využité v interiéri nesú zas označenia Kult, PT Pantaloni Torino či Poltrona Frau koža.
GFG Style zatiaľ nemá oficiálne termíny uvedenia, ani približnú cenu novinky. Spoločnosť má však funkčný prototyp, ktorý testovala v St. Moritzi vo Švajčiarsku.