Marketplace umožní v autách koncernu General Motors objednávať si vopred z drive-in reštaurácií či platiť za tankovanie. Otázna je praktickosť takéhoto riešenia.
Marketplace bude akási digitálna brána, pomocou ktorej si vodiči budú môcť cez palubný počítač objednávať produkty a služby či vytvárať rezervácie v reštauráciách. Prvými partnermi Marketplace bude Shell, Exxon Mobil, Dunkin‘ Donuts, TGI Fridays, Starbucks či Applebee’s.
Marketplace bude dostupný v tohtoročných modeloch vozidiel značiek Chevrolet, Buick, GMC a Cadillac. V budúcom roku budú na cestách približne 4 milióny vozidiel GM, v ktorých bude Marketplace dostupný. Vodiči pritom nebudú za službu platiť nič navyše, účtované nebudú ani prenesené dáta cez LTE.
Zisk z tejto služby prichádza od podnikov, ktoré si platia za umiestnenie v ponuke Marketplace. Ďalšie spoločnosti sa do spolupráce s GM zapoja v budúcom roku a niekoľko ich má pribudnúť už v prvom kvartáli budúceho roku. V digitálnom obchode sa majú objaviť aj doplnkové služby od GM a zrejme aj reklamy.
Koncern tvrdí, že Marketplace má slúžiť na to, aby vodiči počas jazdy nepoužívali na objednávanie produktov smartfón, ale zvolili bezpečnejší spôsob – palubný počítač. Aj ten sa ale ovláda dotykom a odvádza pozornosť šoféra od vozovky. Elegantnejším riešením je určite integrácia hlasovej asistentky Amazon Alexa do vozidiel BMW, ktorá dokáže taktiež objednávať produkty.