Reklama

Ford Ranger Raptor oficiálne na Slovensku. Čím poteší okrem V6 pod kapotou?

Tomáš Šmidák

Priniesť americké auto do Európy nie je vôbec jednoduché. EÚ má totiž striktnejšie pravidlá homologizácie, autá musia dodržať prísnejšie emisné normy a to ani nehovoríme o vyšších koncových cenách, ktoré majú na svedomí mnohé poplatky vrátane tých za import.

Ford sa však aj napriek tomu snaží už niekoľko rokov prinášať do Európy kus amerického automobilového sna. Všetko sa to začalo Mustangom a postupne sa v portfóliu objavovali ďalšie modely. Najnovším prírastkom je nový Ranger Raptor, ktorý nám bol včera oficiálne predstavený.

Obsah pokračuje pod reklamou

Ranger Raptor je v našich končinách dostupný už nejakú tú dobu, no doposiaľ sa vždy jednalo o „európskejšiu“ verziu s naftovým motorom. Novinka však so sebou prináša poctivý 3.0l benzínový šesťvalec Bi-turbo. Jeho výkon narástol z pôvodných 213 koní na 292 koní a krútiaci moment je teraz na úrovni 491 Nm.

Dizajnovo sa novinka priblížila svojim americkým súrodencom a má výrazne svalnatejší a agresívnejší vzhľad. Okrem väčšej a po novom aj aktívnej prednej masky dostal Ranger Raptor aj LED Matrix svetlomety, ktoré by mali byť oproti predošlej generácii výrazným vylepšením.

V zadnej časti sme sa takisto dočkali nového LED podpisu a tiež automatickej roletky batožinového priestoru, ktorá v predošlej generácii chýbala. Interiér po novom obohatili dve 12″ obrazovky, jedna horizontálna pred vodičom a druhá vertikálna v strede palubovej dosky. Obe budú bežať na najnovšej verzii infotainment systému Ford SYNC 4 s možnosťou bezdrôtového pripojenia Apple CarPlay a Android Auto. Priplatiť si budete môcť aj za prémiový audiosystém B&O s 10 reproduktormi.

Zmenou prešli aj sedačky, ktorých dizajn bol inšpirovaný stíhačkami F-22 Raptor. Korelácia so stíhačkami nie je náhodná, nakoľko celé auto je podobne ako aj jeho predošlá generácia prispôsobené na adrenalínovú jazdu terénom a zvládne teda aj nejaké tie krátke „lety“.

Tlmiče FOX, boli vylepšené tak aby ešte lepšie zvládali jazdu v teréne a ešte komfortnejšie zvládali jazdu po cestách. Zároveň boli predné kolesá posunuté o 50 mm dopredu a zadná časť bola prepracovaná tak aby mal Raptor ešte lepšie nájazdové uhly. Prednú časť tiež chráni 2,3 mm hrubý oceľový kryt, ktorý by mal ešte lepšie zvládať prudké dopady.

Nový Ranger Raptor bude dostupný s 2.0l naftovým motorom aj 3.0l benzínovým motorom, v oboch prípadoch bude vybavený pohonom e-4WD a 10-stupňovou automatickou prevodovkou. Verzia s naftovým motorom bude začínať na 67 188 € a verzia s 3.0l benzínovým motorom 71 388 €.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.