Športový crossover Ford Puma dostáva nový variant ST, ktorý posúva jeho športové vlastnosti ešte o úroveň vyššie. Pod kapotu dostáva výkon 200 koní, samosvorný diferenciál a k tomu výrazné športové prvky v interiéri aj exteriéri.
Ford Puma ST má byť prvým vysokorýchlostným SUV od Fordu v Európe. Športovo už pritom tento model pôsobil aj vo svojej pôvodnej verzii, ktorá si z nášho testu odniesla hodnotenie 80 %. Nový variant ST však od toho pôvodného rozoznáte ľahko, najmä vo verzii Mean Green a 19“ zliatinovým diskom, k čomu sa v interiéri pridávajú športovo vykrojené sedadlá Recaro.
Variant ST má pod kapotou 1,5-litrový motor EcoBoost s výkonom 200 koní (6 000 ot./min.) s krútiacim momentom 320 Nm dostupným od 2 500 do 3 500 otáčok, ktorý sme už mali možnosť vidieť v modeli Fiesta ST. Z tohto modelu preberá Puma ST aj šesťstupňovú manuálnu prevodovku. Súčasťou jeho výbavy je aj turbo s vysokotlakovým vstrekovaním paliva. Z nuly na 100 km/h by sa mal vďaka tejto zostave dostať za 6,7 sekundy.
Športovo ladený podvozok dostal špeciálne navrhnutú torznú tyč, priečny stabilizátor a upravenú konfiguráciu tlmičov. Riadenie má mať o 25 % rýchlejšiu odozvu, zatiaľ čo brzdy dostáva variant ST až o 17 % väčšie. Ford k tomu pridáva v tomto segmente nezvyčajný samosvorný diferenciál (LSD) dostupný vo forme doplatkovej výbavy.
Čo sa týka spotreby a emisií, Ford hovorí o 6,9 l/100 km a 155 g/km podľa metodiky WLTP. Pod nižšiu spotrebu sa má podpísať technológia odpájania valcov, ktorá automaticky zastavuje prívod paliva a činnosť ventilov jedného z troch valcov, keď nie je potrebný plný výkon.
Súčasťou výbavy bude aj menič jazdných režimov od úsporného režimu Eco až po dynamickejší režim Sport. Od pôvodnej verzie preberá ST aj 80-litrový úložný priestor MegaBox pod podlahou batožinového priestoru. Po technologickej stránke je v modeli Ford ST obsiahnutý už aj systém informovania o lokálnych nebezpečenstvách cez internet.
K pohodliu pri jazde sa pridáva vyhrievanie spomínaných športových sedadiel Recaro, bezdrôtové nabíjanie smartfónu, vyhrievané čelné sklo, predné a zadné parkovacie senzory a infotainment systém Ford SYNC 3 s podporou technológií Apple CarPlay a Android Auto. Samozrejmosťou je aj dostupnosť audiosystému od spoločnosti Bang&Olufsen.
Ford Puma ST bude na trhu dostupná v šiestich farbách – Agate Black, Desert Island Blue, Fantastic Red, Frozen White, Magnetic a v spomínanej Mean Green. Dátum vydania nového modelu v tejto chvíli nepoznáme.