- #TV & video
- 3 min.
- 24.3.2024
Firemné zasadačky a triedy dostanú zaslúžený upgrade, vďaka 360° projekcii
Zasadacie miestnosti vo firmách, ale aj triedy v školách, sú prispôsobené prezentovaniu obsahu na jednej tabuli, ktorou je už dnes ale častejšie obrazovka televízora či projekcia na stenu. Celé usporiadanie miestnosti je prispôsobené tomu, hoci to z hľadiska dnešných technológií ani ergonómie už nedáva celkom zmysel.
Panasonic preto v rámci svojho pôsobenia v oblasti projektorov prišiel s novým termínom „imerzívnej zasadacej miestnosti“. Jeho hlavnou myšlienkou je projekcia obsahu na všetky steny v miestnosti.
Niektoré spoločnosti vidia budúcnosť v rámci mítingov a vzdelávania skôr v zmiešanej či virtuálnej realite. Panasonic k inovácii v tomto smere pristupuje trochu odlišným spôsobom. Namiesto toho, aby každého účastníka takéhoto stretnutia izoloval do vlastného virtuálneho priestoru, prenesie do virtuálneho priestoru celú miestnosť.
Spoločnosť chce v praxi pomocou projektorov vytvoriť na všetkých (dostupných) stenách v miestnosti virtuálnu plochu, ktorá plní viaceré účely. Tým prvým je možnosť vidieť na prezentovaný obsah z každého uhlu, účastníci v zasadacích miestnostiach sa tak nemusia otáčať za obrazom a prezentujúcim, ale môžu sa sústrediť priamo na obsah, ktorý majú priamo pred sebou. Školské triedy tak tiež nemusia byť zorganizované tak, aby všetci študenti smerovali k tabuli a učiteľovi, resp. prednášajúcemu.
Druhým účelom imerzivnej zasadacej miestnosti je možnosť plynule prechádzať z jedného obsahu na druhý aj s prípadnou výmenou rečníkov, ktorí sa tak nemusia deliť o jednu obrazovku a zložito si napríklad prepájať svoje zariadenia s televízorom či projektorom, alebo prepínať prezentácie.
Tretím hlavným využitím je možnosť na všetky dostupné steny premietať panoramatický obraz, ktorý nahrádza virtuálnu realitu. Touto cestou by tak bolo možné lepšie znázorniť virtuálny obsah v životnej veľkosti na stretnutiach vo firmách, či študentov virtuálne preniesť na virtuálne miesto alebo do špecifického obdobia.
Panasonic uvádza, že podľa ich štatistík sa používaním takýchto nástrojov zvýšila produktivita spolupráce o 30 %. Pri školeniach a vzdelávaní sa účastníkom takéhoto virtuálneho sedenia zlepšila schopnosť zapamätania informácií o 10-15 %.
Už tento rok podľa spoločnosti budeme môcť vidieť vzostup prvých imerzívnych zasadacích miestností. Zároveň však Panasonic uznáva, že toto riešenie nemusí byť ideálne pre všetkých a všetky miestnosti. Svoj priestor v nich aj naďalej budú mať aj tradičnejšie dotykové obrazovky, ktoré môžu byť vhodnejšie pre interaktívnejšie školenia. Ako do tejto vízie Panasonicu budú zapadať AR/VR okuliare, napokon ukáže až čas.