Reklama

Firemné zasadačky a triedy dostanú zaslúžený upgrade, vďaka 360° projekcii

Zdroj | Panasonic
Zdroj | Panasonic
Stanislav Vinc
Zdroj | Panasonic
Zdroj | Panasonic

Zasadacie miestnosti vo firmách, ale aj triedy v školách, sú prispôsobené prezentovaniu obsahu na jednej tabuli, ktorou je už dnes ale častejšie obrazovka televízora či projekcia na stenu. Celé usporiadanie miestnosti je prispôsobené tomu, hoci to z hľadiska dnešných technológií ani ergonómie už nedáva celkom zmysel.

Panasonic preto v rámci svojho pôsobenia v oblasti projektorov prišiel s novým termínom „imerzívnej zasadacej miestnosti“. Jeho hlavnou myšlienkou je projekcia obsahu na všetky steny v miestnosti.

Obsah pokračuje pod reklamou

Niektoré spoločnosti vidia budúcnosť v rámci mítingov a vzdelávania skôr v zmiešanej či virtuálnej realite. Panasonic k inovácii v tomto smere pristupuje trochu odlišným spôsobom. Namiesto toho, aby každého účastníka takéhoto stretnutia izoloval do vlastného virtuálneho priestoru, prenesie do virtuálneho priestoru celú miestnosť.

Spoločnosť chce v praxi pomocou projektorov vytvoriť na všetkých (dostupných) stenách v miestnosti virtuálnu plochu, ktorá plní viaceré účely. Tým prvým je možnosť vidieť na prezentovaný obsah z každého uhlu, účastníci v zasadacích miestnostiach sa tak nemusia otáčať za obrazom a prezentujúcim, ale môžu sa sústrediť priamo na obsah, ktorý majú priamo pred sebou. Školské triedy tak tiež nemusia byť zorganizované tak, aby všetci študenti smerovali k tabuli a učiteľovi, resp. prednášajúcemu.

Druhým účelom imerzivnej zasadacej miestnosti je možnosť plynule prechádzať z jedného obsahu na druhý aj s prípadnou výmenou rečníkov, ktorí sa tak nemusia deliť o jednu obrazovku a zložito si napríklad prepájať svoje zariadenia s televízorom či projektorom, alebo prepínať prezentácie.

Zdroj | Panasonic

Tretím hlavným využitím je možnosť na všetky dostupné steny premietať panoramatický obraz, ktorý nahrádza virtuálnu realitu. Touto cestou by tak bolo možné lepšie znázorniť virtuálny obsah v životnej veľkosti na stretnutiach vo firmách, či študentov virtuálne preniesť na virtuálne miesto alebo do špecifického obdobia.

Panasonic uvádza, že podľa ich štatistík sa používaním takýchto nástrojov zvýšila produktivita spolupráce o 30 %. Pri školeniach a vzdelávaní sa účastníkom takéhoto virtuálneho sedenia zlepšila schopnosť zapamätania informácií o 10-15 %.

Už tento rok podľa spoločnosti budeme môcť vidieť vzostup prvých imerzívnych zasadacích miestností. Zároveň však Panasonic uznáva, že toto riešenie nemusí byť ideálne pre všetkých a všetky miestnosti. Svoj priestor v nich aj naďalej budú mať aj tradičnejšie dotykové obrazovky, ktoré môžu byť vhodnejšie pre interaktívnejšie školenia. Ako do tejto vízie Panasonicu budú zapadať AR/VR okuliare, napokon ukáže až čas.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.