Satira je úžasná vec, ale len ak ju dokážete rozpoznať. Tým, ktorí na tento level intelektuálne nesiahajú, pomôže Facebook. #TrueStory
Akékoľvek diskusie o inteligencii priemerného užívateľa Facebooku sú oddnes bezpredmetné. Rozsekli ich samotní vývojári sociálnej siete, ktorí nasadili do testovania tag Satire. Ten sa automaticky zobrazí v newsfeede pred odkazom na satirický článok. Presnejšie – aktuálne sa zobrazuje iba pri odkazoch na texty súvisiace s tým satirickým. Užívateľ tak bude ochránený od ťažkej dilemy, či titulky typu RTVS Expanduje: kupuje Facebook, Google Streep View poskytne panoramatické zábery Meryl Streep, Google končí. Všetko podstatné už bolo nájdené smerujú na seriózne diela svetovej žurnalistiky, alebo by predsa len možno mohlo ísť o nie celkom vážne myslené texty.
Pozor, toto je sranda! Upozorňuje po novom tých pomalších Facebook.
Screenshot: webpronews.com
Človek si povie, to nemôžu myslieť vážne, no webu ArsTechnica.com potvrdil spustenie testovania priamo zástupca Facebooku. Tútú pomôcku pre mentálne znevýhodnených odôvodnil tým, že užívatelia žiadajú, aby bolo v newsfeede jasnejšie odlíšenie satirických článkov od tých ostatných.
Ťažko povedať, ako chce Facebook rozpoznávať satirický text, aktuálne ako Satire taguje všetky články z TheOnion.com, pravdepodobne teda zatiaľ nemá žiadny chytrý algoritmus, ale zadeľuje to natvrdo podľa toho, odkiaľ text pochádza. Otázne je, či v budúcnosti dokáže sociálna sieť rozpoznať satirický článok aj na webe s majoritou seriózneho obsahu.
TheOnion.com má vďaka Satire tagu mega kampaň zadarmo,
takto veselo mu včera pribúdali nový Facebook fanúšikovia.
Rozmýšľate, komu by takáto nová funkcia mohla uľahčiť život? Tak napríklad aj novinárom TV JOJ, ktorí na svojom spravodajskom webe Noviny.sk prednedávnom s plnou vážnosťou publikovali dva články z nemeckého satirického webu Der-Postillon.com. Napríklad v dobe, kedy sa prevalilo, že NSA odpočúvala mobil nemeckej kancelárky, vyšiel na Noviny.sk článok s titulkom Obama obdaroval Angelu Merkel. Venoval jej mobil. Po pár dňoch ho síce JOJ-ka stiahla, ale internet nezabúda. ANemci sa nám potom takto smiali.
Premýšľal som, aké ďalšie tagy by mohol Facebook začať používať, aby ľudia neboli zmätení a nemuseli príliš premýšľať, tu je pár tipov:
FAKE – aby neboli pochybnosti, čo je originál a čo nie
CONSPIRACY – tu by sa žiadal premakaný kus kódu, ale svetu by veľmi pomohlo, keby Facebook vedel ľuďom filtrovať fakty od hlúpostí
SILICON – aby bolo jasné, čo ešte je a čo už nie je príroda
zdroje: ArsTechnica.com, omediach.blog.sme.sk
Mohlo by vás zaujímať:
7 vedeckých argumentov, prečo zmiznúť z Facebooku >>