Včera Facebook konečne odhalil, čo sa skrývalo za označením projekt Titan. V skratke to je nová služba správ, ktorá integruje e-mail, správy z IM, chatu a dokonca aj SMS (pokiaľ ste svoje číslo Facebooku poskytli) do jedného priečinka so správami alebo konverzácie nazvaného Social inbox.
Mark Zuckerberg na tlačovej konferencii v San Franciscu predstavil úplne nový systém zasielania správ na Facebooku, ktorý má byť jednoduchší, prirodzenejší, bezprostredný, neformálny a osobný. V súčasnosti pošle denne 350 miliónov ľudí spolu štyri miliardy správ len pomocou Facebooku. Rast tejto populárnej služby je rýchlejší ako samotný nárast nových užívateľov.
Pred odhalením tajomstva, čo projekt Titan vlastne je, každý čakal iba e-mailovú schránku s koncovkou @facebook.com. Z časti to pravda je a táto informácia bola potvrdená, no Facebook si stojí za svojim a službu Social inbox nepovažuje za e-mail. Samotný email pokladá spoločnosť za až príliš pomalý pre moderných a mladých ľudí. Napríklad ak máte v súčasnosti vlastnú adresu profilu v tvare www.facebook.com/vašemeno, váš priateľ vám bude môcť zaslať e-mail na adresu „vašemeno@facebook.com“ a správa sa objaví vo vašej pošte. Následne sa uloží do histórie komunikácie s daným kontaktom (či už to bude SMS, správa z chatu alebo IM). Správy budú rozdelené do 3 kategórií. Prvou budú správy od vašich priateľov, druhá od ľudí, ktorým ste písali, ale nie sú na Facebooku a posledná bude na neodmysliteľný a všade prítomný spam.
Ide o zjednodušenie komunikácie do jedného procesu. Bezproblémová integrácia a vývoj stál jeden rok času a pracovalo na ňom intenzívne pätnásť programátorov. Zuckerberg priznal, že vývoj sprevádzali problémy a bol to veľký oriešok zlúčiť rôzne formy komunikácie, no momentálne je Social inbox vo fáze Beta. Pre ostatných užívateľov bude dostupná v priebehu nasledujúcich mesiacov. Škoda je, že projekt Titan neobsahuje podporu IMAP, no Facebook sľubuje, že zavedenie tejto funkcie nebude trvať dlho. Nuž uvidíme, čo nové si pre nás Facebook zasa pripravil.
foto: www.mashable.com