Reklama
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.

Facebook má patent na využívanie mikrofónov v smartfónoch na cielenú reklamu

Facebook má patent na využívanie mikrofónov v smartfónoch na cielenú reklamu
Zdroj | Wikimedia
Michal Spiegel
Facebook má patent na využívanie mikrofónov v smartfónoch na cielenú reklamu
Zdroj | Wikimedia
Zdroj | Wikimedia

To, že spoločnosti využívajú sledovanie toho, čo vyhľadávate na internete na cielenú reklamu, sa vie už dávno. Najnovšie si Facebook dal patentovať technológiu, ktorá by mohla využívať mikrofón na odpočúvanie ľudí.

Patent sa týka technológie, ktorá by zapla mikrofóny smartfónov a počúvala ambientné zvuky vo vašom okolí a následne by zaznamenávala dáta.

Správa hovorí o možnosti telefónu počúvať zvuky, ktoré bežne ľudia nepočujú, ako napríklad audio signály z televíznych či internetových reklám.

Následne by sa takýto zvuk poslal a analyzoval vo Facebooku. Spoločnosť Facebook by mohla tieto zvuky identifikovať a na základe toho prispôsobiť reklamu svojich klientov.

Zdroj | freepatentsonline
Pozrite si

Umelú inteligenciu bude používať aj Facebook. Neuhádnete však na čo…

V reakcii na správu sa Facebook vyjadril, že neplánuje implementovať takúto technológiu, no na druhej strane vyvstáva otázka, prečo si dáva takúto technológiu patentovať.

„Jedná sa o bežnú prax spoločností dať si patentovať určitý druh technológie, aby sa zabránilo agresii od ostatných spoločností. Patenty sa venujú otázkam technológií budúcnosti, ktoré sú na veľmi špekulatívnej úrovni a ktoré môžu byť zneužité ostatnými spoločnosťami“, vyjadril sa viceprezident spoločnosti Facebook Allen Lo.

Zároveň dodal, že takáto technológia nikdy nebola súčasťou žiadneho produktu spoločnosti Facebook a tiež nikdy nebude. Cielené reklamy, ktoré vznikajú na základe sledovania toho, čo ste si náhodou hľadali na internete, sú už tak dosť otravné.

Zdroj | Facebook
Pozrite si

Facebook opäť čelí kritike za poskytovanie dát o vašich kamarátoch

Veríme, že sa nedožijeme budúcnosti, kde budú korporácie odpočúvať konzumentov a na základe toho prispôsobovať reklamu. Zdá sa, že Facebook sa naďalej pohráva so svojim neistým osudom a po kauze s firmou Cambridge Analytica hrozí ďalšia strata popularity na základe možného porušovania základného ľudského práva na súkromný život.