Prijímanie nových technológií je omnoho rýchlejšie, než kedykoľvek predtým a trh se veľmi rýchlo adaptuje na novinky. Štúdia Ericsson ConsumerLab predstavila „10 horúcich spotrebiteľských trendov pre rok 2016“. Report zahŕňa širokú škálu spotrebiteľských názorov a reprezentuje 1,1 miliardy respondentov z 24 krajín.
Do tejto desiatky spotrebiteľských trendov pre rok 2016 patrí:
1. Efekt štýlu života na sieti
Celkovo 4 z 5 používateľov zažívajú tzv. efekt štýlu života na sieti. Trvalo takmer štvrť storočia, než televízia začala byť používaná štvrtinou populácie, u počítačov to bolo 16 rokov, 13 rokov u telefónov a len 7 rokov pri webe.
2. Streamingová generácia
Tínedžeri sú vekovou skupinou používateľov, ktorá najviac sleduje obsah na YouTube. Celkovo 46 % používateľov medzi 16 a 19 rokmi strávi na YouTube každý deň hodinu a viac.
3. Koniec smartfónov do 5 rokov
Jeden z dvoch používateľov si myslí, že smartfóny sa môžu stať do 5 rokov vecou minulosti. Celkovo 85 % respondentov vidí veľký potenciál v nositeľnej elektronike.
4. Virtuálne alebo skutočné?
V nasledujúcich rokoch bude vzrastať dôležitosť vizuálnych informácií a virtuálnej reality. Na popularite bude taktiež naberať využitie 3D tlače.
5. Domy so zmyslami
55 % používateľov verí, že do 5 rokov sa internet vecí výrazne rozšíri aj v stavebníctve a sympatizuje s myšlienkou senzorov integrovaných do tehál použitých pri výstavbe domov. Až 54 % opýtaných sa taktiež zaujíma o senzory, ktoré by dokázali optimalizovať kvalitu vzduchu vnútri budov.
6. Efektívne cestovanie
Týždenne trávime dochádzaním až o 20 % viac času než voľnočasovými aktivitami. Celkovo 86 % opýtaných sa zhoduje na tom, že by rado využilo personalizované služby uľahčujúce a zefektívňujúce dochádzanie.
7. Núdzový chat
Až 62 % používateľov sa zaujíma o aplikácie, ktoré môžu využiť v prípade núdze, nebezpečia alebo katastrofy.
8. Implantované zariadenia
Ďalšia generácia technológií monitorujúcich zdravotný stav bude nielen nositeľná elektronika, ale taktiež zariadenia implantované priamo do našich tiel. Až 8 z 10 užívateľov by rado využilo technológie ku zlepšeniu kognitívnych schopností ako videnie, pamäť či sluch.
9. Všetko bude hackované
Väčšina opýtaných verí, že útoky hackerov a šírenie počítačových vírusov bude problémom aj naďalej. Celkom 43 % opýtaných si myslí, že počas najbližších 3 rokov budeme musieť pri pripojení na internet preukázať svoju totožnosť.
10. Občianski novinári
Dve tretiny respondentov zdieľa omnoho viac informácií než kedykoľvek v minulosti a domnievajú sa, že tento fakt zvyšuje ich vplyv na spoločnosť. Viac než tretina ľudí verí, že online zdieľanie informácií o korupčnom konaní určitej organizácie má omnoho väčší vplyv než nahlásenie na políciu.
V prípade záujmu o kompletnú štúdiu „10 Hot Consumer Trends 2016“ môžete si ju stiahnuť vo formáte PDF, alebo pozrieť v nasledujúcom videu.
https://www.youtube.com/watch?v=oLXfTbEHCvY