Reklama

Elektrický Mercedes-Benz EQE zachvátili plamene, 23 ľudí bolo hospitalizovaných

Stanislav Vinc

Plne elektrický sedan Mercedes-Benz EQE zachvátili v podzemnej garáži v kórejskom meste Incheon plamene. Elektromobil bol podľa prvých správ tri dni zaparkovaný bez používania a v čase incidentu sa ani nenabíjal.

Požiar spôsobil obrovské škody, zranenia obyvateľom v okolí a niekoľkodňovú odstávku vody a elektriny celej obytnej budovy.

Požiare elektromobilov automaticky pútajú pozornosť celého sveta. Hoci sú štatisticky menej náchylné na požiar ako autá vybavené konvenčnými spaľovacími motormi, keď už pri nich predsa len dôjde k požiaru, je pomerne náročné ho uhasiť a jeho pôsobenie môže byť mimoriadne ničivé. Obzvlášť, ak k nim dôjde v plnej podzemnej garáži.

Obsah pokračuje pod reklamou

Video z bezpečnostnej kamery podzemnej garáže v kórejskom meste Incheon susediacim so Soulom, zachytáva zhruba polminútový proces, počas ktorého sa začal z elektromobilu Mercedes-Benz EQE najprv valiť hustý biely dym, až napokon došlo k explózii a silnému požiaru.

Ten sa napokon rozšíril až na 140 vozidiel zaparkovaných v podzemnej garáži, z toho 70 bolo vážne poškodených. Dvadsaťtri ľudí žijúcich v budúce nad garážou bolo hospitalizovaných z dôvodu vdýchnutia škodlivého dymu, celkovo 103 ľudí bolo evakuovaných z okolitých budov. Obytná budova, v ktorej k požiaru došlo, zostala podľa niektorých zdrojov päť dní bez prívodu vody a elektriny.

Príčina požiaru je ešte predmetom skúmania. Podľa doterajších informácií však vieme, že elektromobil bol v garáži pred incidentom zaparkovaný tri dni a počas neho nebol pripojený k nabíjačke. Hovorca kórejského ministerstva pôdy, infraštruktúry a dopravy pre denník Korea JoongAng Daily potvrdil, že sa malo jednať o verziu modelu EQE vyrobenú v Číne.

Pozrite si

Honda EM1 e prichádza na slovenský trh s atraktívnou cenou

Automobilka Mercedes-Benz kompletizuje model EQE súbežne v Nemecku a v Číne. V Nemecku vyrobené kusy, dovážané aj do Spojených štátov, využívajú batérie dodávané spoločnosťou CATL. Čínska verzia tohto modelu využíva batérie vyrobené čínskou spoločnosťou Farasis Energy.

Jednať sa má konkrétne o vysokovýkonné batérie vyrobené najmä z niklu, kobaltu a mangánu, ktoré ponúkajú vysokú energetickú hustotu, zároveň však môžu byť náchylnejšie na požiar. Batérie dodávané touto spoločnosťou boli už predmetom servisného programu pre 32-tisíc elektromobilov skupiny BAIC Group, ktoré mali byť vybavené závadnými článkami. V spoločnosti Farasis Energy má Mercedes-Benz trojpercentný podiel aktuálne ohodnotený na približne 144 miliónov eur.

Kórejské zastúpenie automobilky Mercedes-Benz pre miestne médiá uviedlo, že situáciu berie „veľmi vážne a urobí všetko pre to, aby v spolupráci s príslušnými orgánmi vyšetrili presnú príčinu požiaru“.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.